خبرهای داغ
کدخبر: ۲۳۰
تاریخ خبر:

چرا پرنده‌ها را برق نمی‌گیرد؟ راز نشستن آن‌ها روی خطوط برق چیست؟

پرندگان به‌وفور می‌توانند روی سیم‌های برق نشسته و به آرامی استراحت کنند. این مشاهده برای بسیاری از ما عادی به‌نظر می‌رسد، اما سوالی که مطرح است این است که چرا این پرندگان از برق‌گرفتگی در امان هستند و چگونه می‌توانند به‌راحتی روی سیم‌های برق بنشینند؟

چرا پرنده‌ها را برق نمی‌گیرد؟ راز نشستن آن‌ها روی خطوط برق چیست؟

سایت خبری پنجره؛ سیم‌های برق به‌عنوان مکانی مناسب و بدون مزاحمت برای پرندگان عمل می‌کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهند که به محیط اطراف خود نظارت کنند. این در حالی است که بسیاری از پرندگان دچار برق‌گرفتگی می‌شوند. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، بین ۰.۹ تا ۱۱.۶ میلیون پرنده در ایالات متحده به‌دلیل برق‌گرفتگی جان خود را از دست می‌دهند.

پرندگان

پرندگان بزرگتر مانند پرندگان شکاری بیشتر در معرض خطر برق‌گرفتگی قرار دارند، زیرا احتمال تماس آن‌ها با دو سیم یا یک سیم و منبع زمین بیشتر است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ که توسط آزمایشگاه ملی پزشکی قانونی خدمات ماهی و حیات‌وحش ایالات متحده انجام شد، نشان داد که ۴۱۷ پرنده شکاری دچار برق‌گرفتگی شدند و حدود ۸۰ درصد از تلفات مربوط به عقاب‌های سرسفید یا طلایی بود.

پرندگان

با این حال، بیشتر پرندگان از برق‌گرفتگی در امان هستند زیرا آن‌ها تنها بر روی یک سیم برق نشسته‌اند و با زمین تماس ندارند. اگر پرندگان به‌طور همزمان با یک سیم و زمین در تماس بودند، مدار الکتریکی کامل شده و برق به آن‌ها آسیب می‌زد. ویل باب از بخش حیات‌وحش دپارتمان منابع طبیعی اوهایو به سینسیناتی اینکوایرر توضیح داده است که «پرندگان ارتباطی بین خط برق و زمین ایجاد نمی‌کنند، بنابراین اتصال مدار صورت نمی‌گیرد.»

پرندگان

تصور کنید که در حال هل دادن یک بار توپ کامل به بالای رشته‌کوهی هستید و توپ‌ها در امتداد خط‌الراس به سمت پایین حرکت می‌کنند. اگر مسیر دیگری در امتداد خط‌الراس ایجاد کنید که سریع‌تر به پایین منتهی شود، توپ‌ها از آن مسیر سریع‌تر به پایین خواهند رفت. به‌همین ترتیب، اگر یک جسم به زمین و رسانای الکتریکی متصل باشد و با سیم برق زنده تماس بگیرد، مسیر دیگری برای عبور جریان الکتریسیته فراهم می‌شود. بنابراین، اگر پرندگان به‌طور همزمان دو سیم را لمس کنند یا به‌طور همزمان با زمین در تماس باشند، مسیر عبور جریان الکتریسیته ایجاد شده و این برای پرندگان بسیار خطرناک خواهد بود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها