خبرهای داغ
کدخبر: ۳۸۴
تاریخ خبر:

بوکسور ترنس الجزایری، ایمان خلیف کیست؟

ایمان خلیف، بوکسور ۲۶ ساله الجزایری، به دلیل جنسیت خود و حضور در مسابقات بوکس زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

بوکسور ترنس الجزایری، ایمان خلیف کیست؟

سایت خبری پنجره به نقل از رویداد۲۴؛ ایمان خلیف که به عنوان یک پسر متولد شده بود، پس از چند سال تصمیم به تغییر جنسیت گرفت و به عنوان یک زن وارد عرصه ورزشی شد. او در رقابت‌های بوکس زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، به مصاف آنجلا کارینی ایتالیایی رفت و با وجود جنجال‌های پیش‌آمده پیرامون جنسیتش، توانست این مسابقه را به نفع خود به پایان برساند.

ایمان خلیف پس از تغییر جنسیت خود و پیوستن به تیم‌های دخترانه، به ورزش بوکس علاقه‌مند شد. با وجود مشکلاتی که در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ برای او به وجود آمد و اجازه حضور در فینال را به دلیل تست جنسیت رد شده، نداشت، اما توانست در المپیک پاریس شرکت کند و با یک تیراندازی دقیق و موفق، به مرحله بعدی صعود کند.

ایمان خلیف

اعتراضاتی از سوی حامیان حقوق زنان نسبت به حضور بوکسورهای تراجنسیتی در مسابقات بوکس زنان وجود دارد. این اعتراضات بیشتر به دلیل تفاوت‌های فیزیکی و بدنی میان این بوکسورها و زنان است که ممکن است بر سلامت و امنیت رقبا تأثیر بگذارد. با این حال، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) صلاحیت خلیف و دیگر بوکسورهای تراجنسیتی برای حضور در این مسابقات را تأیید کرده است.

کمیته ملی المپیک الجزایر نیز با انتشار بیانیه‌ای به حمایت از ایمان خلیف پرداخت و حملات و شایعات پیرامون جنسیت او را «بی‌پایه» خواند. خلیف، که پیش‌تر در المپیک توکیو ۲۰۲۰ هم شرکت کرده بود، حالا به یکی از مهم‌ترین بوکسورهای زن در المپیک تبدیل شده و مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفته است.

ایمان خلیف با قدرت و اراده‌ای مثال‌زدنی، در شرایطی خاص و با وجود تمام چالش‌های پیش‌رو، به رقابت در بالاترین سطح ورزش جهان ادامه می‌دهد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها