خبرهای داغ
کدخبر: ۲۳۶۰
تاریخ خبر:

خطیب جمعه تهران: شاهد فروپاشی امنیتی و بحران‌های سخت اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی هستیم

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد، خطیب نماز جمعه تهران، با اشاره به ضعف شدید رژیم صهیونیستی پس از حملات محور مقاومت، تأکید کرد که این رژیم قدرت بازدارندگی خود را از دست داده و در برابر موشک‌های یمن و حزب‌الله به سوی پرتگاه نابودی حرکت می‌کند. وی ابراز امیدواری کرد که مقاومت لبنان و فلسطین به پیروزی‌های بزرگ‌تری دست یابند.

خطیب جمعه تهران: شاهد فروپاشی امنیتی و بحران‌های سخت اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی هستیم

حجت الاسلام ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: خداوند سبحان در قرآن کریم سوگند‌های فراوانی دارند؛ گاهی به قرآن سوگند یاد می‌کنند، گاهی شخصیت‌های برجسته را مورد سوگند قرار می‌دهند. خداوند سبحان در قرآن به قلم و آنچه که قلم می‌نگارد و می‌نویسد سوگند یاد کرده است؛ به نظر می‌رسد اگر خداوند متعال می‌خواستند اهمیت قلم و نگارش و سرنوشتن را در ادبیات قرآن کریم تبیین کنند، زیباتر، گویاتر و رساتر از این سوگند راهی نداشت.

وی افزود: مدرسه پیامبر اعظم، مدرسه قلم است؛ مدرسه کتاب است، مدرسه تولید علم و دانش است؛ یعنی سلاح پیامبر اکرم قلم است. برخلاف آنچه که دشمنان اسلام و مسلمین به غلط نگاشته‌اند، تمام جنگ‌های پیامبر اعظم دفاعی بوده است. ایشان در مقابل تهاجم دشمن ایستادند اما دل‌های بشریت و اندیشه انسان را قلم و علم و معرفت فتح کرده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به تعبیر علامه طباطبایی این کلمه مبارکه حکایت دارد از اهمیت قلم و نگارش؛ قلم مورد سوگند است، یعنی مردم، قلم احترام دارد، نگارش و کتابت در مدرسه قرآن بسیار با ارزش است؛ لذا است که دانشگاه قرآن و دانشگاه تهران احترام دارد.

حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: این است که مدرسه فیضیه به عنوان نماد اسلامی تعریف می‌شود زیرا قلم و کتابت در مدرسه قرآن محور و اساس اقتدار است.

وی عنوان کرد:‌ خداوند در قرآن فزودند: ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ  ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّکَ بِمَجْنُونٍ؛ پیامبر اسلام به دانش و قلم سوگند که تو نماد دانشی، به علم سوگند که تو در قلل بلند معرفت ایستاده‌ای. آنان که این شخصیت استثنایی تاریخ را متهم به واژه پوچ و تهی می‌کنند به خوبی میدانند لاینطق عن الهوی خوب یافتند که او مظهر و نماد علم است نماد دانش است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد:‌ جامعه بشریت نباید یک حرکت بدون علم و معرفت داشته باشد؛ اگر انسان به این قله عقلانیت رسید خداشناس می‌شود پیامبرشناس می‌گردد، در محضر قرآن کریم حاضر می‌شود.

ابوترابی فرد گفت:‌ نگاه علمای اسلام به پیامبر اکرم، عقل اول است و علی بن ابیطالب به اعتراف علما و محدثین شیعه و اهل سنت عقل ثانی است. روایات متوااتری در کتب روایی برادران اهل سنت آمده است که پیامبر فرموده:  أنَا مَدینَةُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها و بعضی روایات آمده است انا دارالعلم و علی بابها؛ بعضی از روایاتی که نقل شده است محدثین برجسته اهل سنت فرمودند و روایت صحیح است. او عقل اول است علی بن ابی طالب عقل ثانی است؛ پیامبر اکرم در قله دانش است.

وی تاکید کرد: این قرآن است که جهان را فتح خواهد کرد، این قرآن است که جامعه بشریت را به نور علم و عمل صالح نورانی خواهد کرد.

امروز جامعه جهانی می‌بیند که این قرآن کریم است که در غزه مقابل همه دنیای استکبار ایستاده است.

امام جمعه موقت تهران تشریح کرد:‌ امروز دنیا مشاهده می‌کند این قرآن است که در برابر قدرت شیطانی آمریکا، متحدین اروپایی و مزدوران او در منطقه در یمن با اقتدار ایستاده است.

وی گفت: لبنان و ملت لبنان وحدت عالم اسلام، عالم مسیحیت و وحدت پیروان حضرت موسی را به نمایش گماردند. امروز لبنان نماد وحدت پیروان ادیان الهی و آسمانی است؛ آنها یک سخن دارند، یک کلمه واحد در برابر همه دنیا دارند. ببینید چگونه صفوف آنان مستحکم و استوار است.

وی با بیان اینکه پاداش پیامبر اکرم ابدی و ماندگار است یعنی اسلام ماندگار است، تصریح کرد: یعنی مسئله پرفروق قرآن برای همیشه در جهان خواهد درخشید. امروز پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۵۰ میلادی یعنی نیم ربع قرن دیگر جمعیت مسلمانان جهان بر جمعیت سایر ادیان سبقت می‌گیرد، یعنی سبقت از نظر کمیت از نظر دانش و معرفت و قدرت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های دوم نیز گفت: تمام فِرَق و مذاهب اسلامی اتفاق نظر دارند و امام شافعی این سخن بلند را می‌گوید که اهل بیت پیامبر اکرم (ص) اگر در نماز واجب بر شما درود نفرستیم نماز ما صحیح نیست شما باید مشعل هدایت جامعه باشید.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد عنوان کرد: همه در یک جبهه واحد حرکت می‌کنیم باید به هم احترام بگذاریم و رهبری معظم انقلاب و امام بزرگوار و علمای برجسته جهان اسلام را که منادی وحدت هستند، مقتدای خود قرار بدهیم و از هر کلام و سخن که صفوف متحد ما را بر هم بزند، پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: امت اسلام را بنگرید و جوامع قبل از خود را مطالعه کنید ببیند آنگاه که جامعه در هم تنیده و متحد بود دست‌ها در هم فشرده بود و مددکار یکدیگر بود، دیده‌ها به یک سو دوخته و اراده‌ها استوار و همراه بودند در شرایطی زندگی می‌کردند آیا قدرت‌های جهانی را تحت سیطره خود نداشتند آیا بر زمین حکومت نمی‌کردند چرا پراکنده شده‌اید؟

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) می‌فرماید: ای مردم خیال نکنید برای خدا با هم اختلاف دارید ریشه اختلافات ما دنیوی است، یادآورشد: من فراموش نمی‌کنم امام (ره) در جلسه‌ای که آیت‌الله مدنی و صدوقی این شخصیت‌های برجسته علمی و سیاسی و اخلاقی حضور داشتند فرمود همه اختلافات ما به حب نفس برمی‌گردد فکر نکنید برای خدا با هم دعوا دارید.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: علی (ع) می‌فرماید: دچار اختلاف شدند، خداوند لباس کرامت را از تنشان بیرون آورد و آنها را برای دیگران مایه عبرت گرداند. این کلام علی (ع) برای همه ما آموزنده است. با ورود استعمار اروپا به سرزمین‌های اسلامی به تدریج آثار ضعف و انحطاط فرهنگی، سیاسی ، اقتصادی و نظامی در جهان اسلامی پدیدار شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی اول، رژیم صهیونیستی در قلب فلسطین وبا حمایت قدرت‌های پیروز شکل گرفت. صدها هزار فلسطینی آواره شده و یا به شهادت رسیدند، اظهار کرد: در سراسر قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی در این ۲۰۰ سال قدرت‌های استعماری اروپایی برای غارت ثروت‌های جهان اسلامی رو به روی هم بودند و با هم نزاع می کردند اما درباره ضعیف نگاه داشتن امت اسلام و تجزیه جهان اسلام اتفاق نظر داشتند و البته در آن زمان نقش انگلیس خیلی پررنگ بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: در این برهه از تاریخ اسلامی یکی از بزرگترین تراژدی‌ها شکل گرفت و آثار شوم آن بعد از گذشت ۲۰۰ سال در شئون فرهنگی و سیاسی امت اسلام آشکار است. بسیاری از مزدوران بیگانگان دستاورد این جنایت و جنگ‌های دشمنان امت اسلام با ملت اسلام هستند و در این میان علمای بزرگ جهان اسلام اهل سنت و شیعه در افغانستان، مصر، مراکش، لیبی و ایران در برابر اشغالگران قیام کردند و شهدای زیادی دادند.

وی ادامه داد: این قدرت بزرگ و این پیر استعماگر - آمریکا - تلاش کردند مانع از تحکیم پیوندهای دینی، سیاسی و اقتصادی و بازگشت اقتدار امت اسلامی شوند و از همه توان خود استفاده کردند و روشنفکران خودفروخته به یاری آنها شتافتند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد عنوان کرد: امام خمینی (ره) این شخصیت کم نظیر جهان اسلام بیش از نیم قرن قبل نهضت عظیم اسلامی خود را علیه استکبار و استعمار خود را آغاز کرد و  با پیروزی انقلاب، پرچم رژیم صهیونیستی از فراز سفارت این رژیم پایین کشیده شد و پرچم پرافتخار فلسطین برافراشته شد.

وی گفت: با پیروزی ملت ایران در برابر اتحاد نامقدس شرق و غرب در حمایت از صدام و رژیم بعثی، راه برای بازگشت امت اسلامی به هویت خویش هموار شد و زمینه شکل‌گیری جبهه متحد اسلامی فراهم آمد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی و امت اسلامی با رهبری هوشمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شاهد شکل‌گیری محور مقاومت و تجدید حیات امت اسلام در زیر چتر قرآن، پیامبر اسلام و معارف اسلام‌ساز و اهل بیت پیامبر و صحابه برجسته اوست.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: امروز رژیم صهیونیستی قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است و خود را در معرض خطر و تهدید ویران‌کننده مشاهده می‌کند. موشک‌های رادار گریز از تهران، حزب‌الله، یمن، حشدالشعبی عراق و اقتدار و ایستادگی رزمندگان سلحشور و ملت قهرمان غزه و کرانه باختری، جهان را در حیرت فرو برده است و شاهد فروپاشی امنیت و بحران‌های سخت اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی قرار داده است.

وی ادامه داد: بعد از حمله موشکی موفق رزمندگان سلحشور یمن به تل آویو، روزنامه‌های صهیونیستی نوشتند رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی خود را در برابر محور مقاومت از دست داده است. رئیس حزب کارگر در سرزمین‌های اشغالی هم اعلام کرد که وارد جنگی شده‌ایم که پایان ندارد و به سوی پرتگاه در حال حرکت هستیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه امروز جهان اسلام در کنار ملت قهرمان لبنان است، ابراز امیدواری کرد که حزب‌الله سلحشور لبنان با قدرت و افتخار و عزت و پاسخ‌های سخت و کوبنده خود پیروزی‌های افتخارآفرین دیگری را برای ملت اسلام و ملت فلسطین رقم بزند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها