خبرهای داغ
کدخبر: ۶۹۳
تاریخ خبر:

احمد میدری، وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

احمد میدری، اقتصاددان، وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

احمد میدری، وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

احمد میدری، متولد ۱۳۴۲ در آبادان، اقتصاددان و سیاستمدار ایرانی است که به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. میدری دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است و به عنوان معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم فعالیت کرده است.

وی سابقه نمایندگی آبادان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضویت در کمیسیون اقتصادی مجلس را دارد. همچنین، میدری در دوره‌های مختلف به عنوان مشاور قائم مقام وزیر اقتصاد، عضو هیئت مدیره بیمه دانا، و عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان فعالیت کرده است. او از سال ۱۳۹۲ به عنوان معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه فعالیت خود را آغاز کرد و همزمان به سمت دبیر هیئت امنای تأمین اجتماعی منصوب شد. از سال ۱۳۹۶ نیز ریاست کمیته آمار بخشی (شورای آمار) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده داشت.

احمد میدری

احمد میدری به عنوان استاد دانشگاه نیز سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را دارد و در سال ۱۳۸۲ دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را گذرانده است. او در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و آبادان، دروس اقتصاد خرد و کلان را تدریس کرده و به عنوان پژوهشگر در مراکز تحقیقات استراتژیک و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته است.

میدری به عنوان یکی از چهره‌های شناخته‌شده در حوزه اقتصاد نهادگرا، در مسائل مختلف اقتصادی از جمله هدفمندسازی یارانه‌ها مواضع خود را بیان کرده و از مخالفان سرشناس این طرح بوده است. وی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان، نامزد جبهه اصلاحات، در برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما شرکت کرد و ایده بازسازی اقتصادی بر اساس عدالت اجتماعی را مطرح کرد.

احمد میدری

از دیگر فعالیت‌های اجرایی وی می‌توان به پیگیری برنامه بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه و طرح‌های مرتبط با شفافیت در شرکت‌های شستا و کوپن الکترونیک اشاره کرد. میدری به دلیل سوابق اجرایی و آموزشی خود، به عنوان یکی از افراد تأثیرگذار در حوزه سیاست‌گذاری اجتماعی و اقتصادی در ایران شناخته می‌شود.

احمد میدری

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها