خبرهای داغ
کدخبر: ۳۱۶۵
تاریخ خبر:

رونمایی از سرمربی جدید استقلال؛ کارنامه‌ای پر از افتخار و ناکامی

باشگاه استقلال پس از جدایی جواد نکونام، با پل لی گوئن، سرمربی سرشناس فرانسوی، به توافق رسیده است. این مربی که سابقه قهرمانی با لیون و پاری‌سن‌ژرمن را در کارنامه دارد، در سال‌های اخیر ناکامی‌هایی را تجربه کرده و حالا قرار است به استقلال بپیوندد.

رونمایی از سرمربی جدید استقلال؛ کارنامه‌ای پر از افتخار و ناکامی

پس از جدایی جواد نکونام از استقلال، مدیران این باشگاه برای پیدا کردن سرمربی جدید، با چندین گزینه داخلی و خارجی مذاکره کردند. در نهایت،  پل لی گوئن، سرمربی ۶۰ ساله فرانسوی، به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد. این مربی که افتخارات قابل‌توجهی در دوران حضورش در لیون و پاری‌سن‌ژرمن به دست آورده، حالا در آستانه پیوستن به استقلال است.

پل لی گوئن در دوران بازیگری خود، برای تیم‌های برست، نانت و پاری‌سن‌ژرمن توپ زد و تمامی افتخارات دوران بازیگری‌اش مربوط به دوران حضورش در پاری‌سن‌ژرمن است. اما اوج دوران مربیگری او در باشگاه المپیک لیون بود، جایی که توانست در سه فصل پیاپی، یعنی ۲۰۰۲/۰۳، ۲۰۰۳/۰۴ و ۲۰۰۴/۰۵، قهرمانی لیگ فرانسه را به دست آورد. همچنین لو گن موفق شد با لیون در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ قهرمان سوپرجام فرانسه شود.

پل لی گوئن

با این حال، از آخرین افتخار پل لی گوئن ۱۶ سال می‌گذرد. پس از ترک پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۰۹، لو گن دوران سختی را تجربه کرده و طی هفت سال اخیر، تنها هدایت دو تیم را بر عهده داشته است. او در تیم‌های رن، المپیک لیون، رنجرز اسکاتلند، پاری‌سن‌ژرمن، تیم ملی کامرون، تیم ملی عمان، بورسا اسپور ترکیه و لو آور فرانسه فعالیت کرده است.

پل لی گوئن از جولای ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۸ هدایت بورسا اسپور را بر عهده داشت اما به دلیل نتایج ضعیف اخراج شد. همچنین در لو آور فرانسه نیز در فاصله زمانی جولای ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۲ حضور داشت، اما ناکامی در صعود این تیم به لیگ یک فرانسه باعث اخراج او شد. جالب اینکه، سال بعد از اخراج او، لو آور به لیگ یک صعود کرد.

این سرمربی با ۱۶۲۲ روز حضور در تیم ملی عمان، طولانی‌ترین مدت مربیگری خود را در یک تیم تجربه کرده و موفق‌ترین دوران او نیز مربوط به هدایت المپیک لیون با میانگین ۱.۹ امتیاز در هر بازی است.

پل لی گوئن

افتخارات او شامل سه قهرمانی متوالی لیگ فرانسه با لیون و قهرمانی در سوپرجام فرانسه در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ است. او همچنین در فصل ۲۰۰۷/۰۸ موفق شد با پاری‌سن‌ژرمن قهرمان جام اتحادیه فرانسه شود.

با وجود این افتخارات، پل لی گوئن در سال‌های اخیر با ناکامی‌هایی روبرو بوده و حضور او در بورسا اسپور و لو آور نیز با نتایج ضعیفی همراه شد. اما اکنون، مدیران استقلال امیدوارند این مربی باتجربه بتواند هدایت تیم را به سمت موفقیت سوق دهد.

یک عضو هیئت مدیره استقلال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که توافق نهایی با پل لی گوئن به دست آمده و انتظار می‌رود به زودی این مربی فرانسوی رسماً به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شود.

پل لی گوئن

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک