خبرهای داغ
کدخبر: ۳۹۳۱
تاریخ خبر:

تصمیم جنجالی فیفا: انتخاب اینترمیامی برای جام جهانی باشگاه‌ها فقط به خاطر مسی

اعطای جایگاه به باشگاه اینترمیامی در جام جهانی باشگاه‌ها، بدون اعلام معیارهای انتخاب، واکنش‌های انتقادی بسیاری در بین طرفداران و تیم‌های لیگ MLS به همراه داشته است.

تصمیم جنجالی فیفا: انتخاب اینترمیامی برای جام جهانی باشگاه‌ها فقط به خاطر مسی

فیفا با انتخاب اینترمیامی برای شرکت در جام جهانی باشگاه‌ها، موجی از واکنش‌های انتقادی را در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) به راه انداخته است. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در روز یکشنبه اعلام کرد که این تیم یکی از ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها خواهد بود که قرار است از ۱۵ ژوئن تا ۱۳ جولای در ایالات متحده برگزار شود. این انتخاب اما با ابهامات زیادی همراه بود، چرا که فیفا پیش‌تر معیارهای انتخاب تیم‌ها را مشخص نکرده بود.

باشگاه تحت مالکیت دیوید بکام به‌عنوان نماینده کشور میزبان به این مسابقات دعوت شده است. گفته می‌شود که اینترمیامی به دلیل کسب ساپورترزشیلد، جایزه‌ای که به تیم با بهترین عملکرد در فصل عادی MLS تعلق می‌گیرد، به این تورنمنت راه یافته است. این تیم که بازیکنان بزرگی همچون لیونل مسی، لوئیس سوارس، جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس را در ترکیب خود دارد، موفق شد با ۷۴ امتیاز رکورد جدیدی در MLS به ثبت برساند.

اینتر میامی

با اینکه اینترمیامی اکنون در آستانه ورود به مرحله پلی‌آف لیگ MLS است که قهرمان نهایی لیگ را تعیین می‌کند، ولی پیش از آن قرارداد قابل‌توجهی برای شرکت در جام جهانی باشگاه‌ها منعقد کرده است. افزون بر این، میامی قرار است میزبان بازی افتتاحیه این رقابت‌ها نیز باشد.

اینفانتینو پس از بازی اینترمیامی مقابل نیوانگلند روولوشن در چیس استادیوم، واقع در فورت لودردیل، گفت: «میامی عاشق فوتبال است، و جهان نیز میامی و فوتبال را دوست دارد. پس سه نکته دارم: اول، تبریک به خاطر کسب ساپورترزشیلد با رکوردی بی‌سابقه در MLS. دوم، بر اساس این عملکرد فوق‌العاده، شما شایسته حضور در جام جهانی باشگاه‌ها هستید. و سوم، افتخار میزبانی بازی افتتاحیه این رقابت‌ها را در ورزشگاه هارد راک خواهید داشت.»

این اعلامیه که بعد از قهرمانی اینترمیامی در کنفرانس شرقی MLS به هواداران اطلاع داده شد، با استقبال گسترده آنها مواجه شد. اما سایر تیم‌های MLS با این تصمیم مخالف‌اند و فیفا را به جانبداری و عدم شفافیت متهم کرده‌اند.

جام جهانی باشگاه‌ها به‌دلیل عدم جذابیت برای پخش‌کنندگان و خودداری آن‌ها از خرید حقوق پخش، پیش‌تر نیز با انتقاداتی مواجه بود. اکنون اضافه شدن لیونل مسی به عنوان یک ستاره بزرگ به این ترکیب، این تصمیم را بحث‌برانگیزتر کرده است. بسیاری از هواداران سایر تیم‌ها این اقدام را نوعی جانبداری می‌دانند.

اینتر میامی لیونل مسی دیوید بکهام

یکی از هواداران در توییتر نوشت: «آن‌ها فقط مسی را می‌خواهند. نمی‌توان آن‌ها را به‌خاطر خواسته‌شان سرزنش کرد، اما نبود شفافیت در فرایند انتخاب واقعا عجیب بود.» دیگری اظهار داشت: «هر تیمی که لیونل مسی را داشت، واجد شرایط بود. معیارها برای این تیم به کلی فرق داشت.»

سومین فرد نیز نتیجه گرفت: «حتی اگر اینترمیامی بدترین فصل خود را هم سپری می‌کرد، باز هم این جایگاه را به دست می‌آورد. نبود معیارهای مشخص نشان می‌دهد که فیفا و MLS تنها به دنبال فرصتی بودند تا این تیم را وارد مسابقات کنند و حالا آن بهانه را پیدا کرده‌اند.»

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک