خبرهای داغ
کدخبر: ۹۰۴
تاریخ خبر:

جزئیات فایل صوتی علیرضا بیرانوند

فایل صوتی جنجالی بیرانوند؛ افشاگری چندباره درباره پول‌های خارج از قرارداد پرسپولیس

روز گذشته یک فایل صوتی منتسب به علیرضا بیرانوند منتشر شد. در این فایل صوتی که به نظر می‌رسد بیرانوند آن را برای یکی از نزدیکانش ارسال کرده، او بار دیگر موضوع پول‌های خارج قرارداد پرسپولیسی‌ها را افشا کرد.

فایل صوتی جنجالی بیرانوند؛ افشاگری چندباره درباره پول‌های خارج از قرارداد پرسپولیس

روز گذشته، در حالی که توجه فوتبال ایران معطوف به نتایج بازی‌های هفته اول لیگ برتر بود، یک فایل صوتی منتسب به علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم تراکتور و سابق پرسپولیس، از طریق رادیو جوان منتشر شد. این فایل صوتی که به نظر می‌رسد بیرانوند آن را برای یکی از نزدیکانش ارسال کرده و رادیو جوان بدون دخالت وی آن را منتشر کرده است، شامل اظهاراتی است که می‌تواند فضای فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار دهد.

بیرانوند در این فایل صوتی به تشریح قراردادش با پرسپولیس و چگونگی فسخ آن پرداخته و ادعای جنجالی جدیدی را مطرح می‌کند. او مدعی است که بر اساس قوانین، باشگاه‌ها می‌توانند تا ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد را به آپشن‌هایی مانند رضایت سرمربی، حضور در تیم ملی و مشارکت در ۵۰ درصد بازی‌ها اختصاص دهند، اما موضوع پاداش‌ها متفاوت است. او در ادامه ادعا می‌کند که پاداش‌هایی که به بازیکنان پرداخت شده، خارج از مفاد قرارداد اصلی بوده و مبلغی حدود سه میلیارد تومان به هر بازیکن تعلق گرفته است.

بیرانوند توضیح می‌دهد که این سه میلیارد تومان توسط حامیان مالی باشگاه پرسپولیس به بازیکنان پرداخت شده و این پرداخت‌ها در قرارداد نیامده است. او همچنین اظهار دارد که پرسپولیس بخشی از این مبلغ را که از حساب باشگاه پرداخت شده، از قرارداد اصلی بازیکنان کسر کرده تا بتواند در کمیته تعیین وضعیت علیه او حکم بگیرد.

این ادعا، که برای اولین بار توسط یک بازیکن مطرح می‌شود، می‌تواند بحث‌های زیادی را پیرامون نحوه پرداخت‌ها و مدیریت قراردادها در باشگاه‌های فوتبال ایران ایجاد کند. هرچند این فایل صوتی ممکن است تأثیر مستقیمی بر روند پرونده فسخ قرارداد بیرانوند نداشته باشد، اما بدون شک جنجال‌های زیادی را در فضای فوتبال ایران به راه خواهد انداخت.

مشروح کامل فایل صوتی علیرضا بیرانوند:

سازمان لیگ گفته حق ندارید بیشتر از ۲۰ درصد آپشن بدهید. آپشن یک چیز جداست. گفته شده از قرارداد پایه ۲۰ درصد کنار بگذارید و حساب کتاب کنید و روی قراردادتان بگذارید. مثلا قرارداد یک نفر ۱۵ میلیارد است و فدراسیون گفته از این ۱۵ میلیارد می‌توانید ۲۰ درصد آپشن در قرارداد بیاورید.

مثلا ۲۰ درصد ۱۵ میلیارد سه تومان می‌شود و از این سه تومان، سه آپشن می‌گذارند؛ برای مثال رضایت سرمربی یک میلیارد، ۵۰ درصد بازی‌ها یک میلیارد و دعوت به تیم ملی هم یک میلیارد. این را در قرارداد می‌گذارند و می‌شود آپشن.

حالا این آمده این پاداش‌ها را هم به آپشن ربط داده است. اصلا آپشن‌های من جدا بوده‌. من ۲۰ درصد پول آپشن‌هایم را گرفتم. یعنی برای آپشن پول جدا دادند و از قرارداد من کسر کردند. بعد به آنها بگو شما به جز آن ۳۰۰ میلیون که از قرارداد بیرانوند کسر کردید، آن سه میلیارد و خرده‌ای که طبیعت، حامی مالی پرسپولیس، به بازیکنان پاداش داده چی؟

آنها را هم کسر می‌کردید. آنها هم اگر جزء قرارداد بیاید که از ۲۰ درصد رد می‌کند. چرا آن سه میلیارد و خرده‌ای که طبیعت برای بردها به حساب بازیکنان ریخته، به ۲۰ درصد آپشن‌ها اضافه نکردید؟ این خلاف قانون است.

اگر می‌خواستی این کار را کنی، باید این پاداش‌ها را هم اضافه می‌کردی. چرا فقط ۳۰۰ تومان حساب کردی؟ چون پول کمی به من دادند و پول نداشتند، آمدند ۳۰۰ میلیونی که خودشان از باشگاه ریخته بودند، از قرارداد کسر کردند اما سه میلیارد و خرده‌ای که برای همه تیم در پنج بازی ریخته‌اند را نه.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها