خبرهای داغ
کدخبر: ۱۳۹۰
تاریخ خبر:

انقلاب در فوتبال اروپا! قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا با هوش‌مصنوعی

لیگ قهرمانان اروپا دیگر شبیه گذشته نیست.

انقلاب در فوتبال اروپا! قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا با هوش‌مصنوعی

به گزارش پنجره، در اتفاقی تاریخی، یوفا تصمیم به تغییراتی رادیکال در فرمت لیگ قهرمانان اروپا گرفته است. قرعه‌کشی سنتی و پر از هیجان این رقابت‌ها که سال‌هاست به یکی از جذاب‌ترین رویدادهای فوتبال جهان تبدیل شده است، حالا جای خود را به یک سیستم کامپیوتری داده است!

از فصل 25-2024، شاهد یک لیگ قهرمانان اروپای کاملاً جدید خواهیم بود. لیگ قهرمانانی که دیگر شبیه به چیزی که می‌شناسیم نخواهد بود. سی و شش تیم برتر قاره سبز در یک رقابت نفس‌گیر به مصاف هم خواهند رفت و این یعنی تقابل‌های جذاب‌تر و رقابت‌های فشرده‌تر.

اما بزرگ‌ترین تغییر، روش قرعه‌کشی است. به جای گوی‌های جذابی که از گلدان ها توسط ستارگان فوتبال خارج می‌شوند، حالا این یک نرم‌افزار هوشمند است که تکلیف تیم‌ها را مشخص خواهد کرد. این یعنی خداحافظی با آن لحظات پر از استرس و هیجان که همه ما دوست داشتیم.

چرا یوفا تصمیم به چنین تغییری گرفته است؟ به گفته مسئولان، این سیستم جدید دقیق‌تر، سریع‌تر و عادلانه‌تر است. 

بسیاری از هواداران فوتبال نگرانند که این تغییر، روح و جذابیت لیگ قهرمانان را از بین ببرد. آنها معتقدند که قرعه‌کشی سنتی بخشی جدایی‌ناپذیر از این رقابت‌ها بوده و هیجان آن را دوچندان می‌کرده است.

اما یوفا بر این باور است که این تغییر، آینده فوتبال اروپا را تضمین خواهد کرد. آنها معتقدند که با این سیستم جدید، رقابت‌ها جذاب‌تر و پرهیجان‌تر خواهند شد و تیم‌های بیشتری شانس صعود به مراحل بالاتر را خواهند داشت.

در فرمت جدید مسابقات مرحله گروهی شامل یک جدول ۳۶ تیمی خواهد بود. هر تیمی در مرحله گروهی ۸ بازی خواهد داشت؛ ۸ بازی مقابل ۲ تیم از هر ۴ سید را انجام خواهد داد و  بازی‌ها تک‌ بازی و هر تیم با 8 تیم مختلف رو به رو خواهد شد. ۴ بازی در خانه‌ هر تیم و ۴ بازی بیرون از خانه برگزار می شود.

در پایان دور گروهی، ۸ تیم اول جدول ۳۶ تیمی به صورت اتوماتیک به دور حذفی راه پیدا خواهند کرد و تیم‌های ۹ تا ۲۴، دیدارهای پلی‌آف را برگزار می‌کنند تا تکلیف ۸ تیم دیگر دور حذفی مشخص شود. در فرمت جدید هیچ تیمی از لیگ قهرمانان اروپا به لیگ اروپا راه نخواهد یافت.

فینال این دوره در ورزشگاه آلیانز آرنا و در شهر مونیخ کشور آلمان برگزار خواهد شد. 

 

 

 

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها