خبرهای داغ
کدخبر: ۲۰۷۷
تاریخ خبر:

کیانوش رستمی، قهرمان المپیک ریو، دیگر برای ایران وزنه نمی‌زند

کیانوش رستمی، قهرمان نامدار وزنه‌برداری ایران، که پیش‌تر در المپیک‌های ریو و لندن به ترتیب مدال طلا و نقره را برای کشورش به ارمغان آورده بود، در مسابقات جهانی وزنه‌برداری ۲۰۲۴ بحرین، به جای ایران، زیر پرچم کشور کوزوو رقابت خواهد کرد.

 کیانوش رستمی، قهرمان المپیک ریو، دیگر برای ایران وزنه نمی‌زند

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۴ از ۱۶ آذرماه در بحرین آغاز خواهد شد و کیانوش رستمی، یکی از قهرمانان پرافتخار ایران در وزنه‌برداری، در این مسابقات حضور دارد. اما آنچه این بار خبرساز شده، وزنه زدن او برای کشوری دیگر است. رستمی که سال‌ها برای ایران افتخارآفرینی کرده بود، این بار به دلیل تغییر ملیت، زیر پرچم کوزوو وزنه خواهد زد.

تغییر ملیت و چالش‌های اخیر رستمی با فدراسیون وزنه‌برداری ایران

براساس اعلام رسمی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، کیانوش رستمی در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ که در بحرین برگزار می‌شود، در دسته ۹۶ کیلوگرم برای کشور کوزوو به میدان خواهد رفت. این تغییر ملیت در حالی رخ داده است که رستمی سال گذشته در رکوردگیری تیم ملی ایران شرکت نکرد و به همین دلیل، از تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در عربستان حذف شد. این اتفاق سبب شد که فرصت حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نیز از دست بدهد. همین مسائل رستمی را در مسیری قرار داد که در نهایت به تصمیم او برای رقابت در زیر پرچم کشور دیگری منجر شد.

رستمی، قهرمان پرآوازه ایران، حالا با ملیتی جدید در مسابقات جهانی

کیانوش رستمی، که در المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب مدال طلا شده و در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز نایب‌قهرمانی را به دست آورده بود، حالا با تغییر ملیت، برای کوزوو وزنه خواهد زد. این تصمیم، موجی از واکنش‌ها را در میان هواداران و جامعه ورزش ایران به همراه داشته است. 

حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی وزنه‌برداری بحرین 

در همین مسابقات که در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، تیم وزنه‌برداری ایران نیز با حضور ورزشکاران مرد و زن به رقابت خواهد پرداخت. اسامی وزنه‌برداران اعزامی ایران به مسابقات جهانی بحرین به شرح زیر است: رضا دهدار، ابوالفضل زارع، محمد توفیق پوزش، محمد مسعود مامی‌وند، مهدی کریمی، آریا پایدار، علی داودی، آیت شریفی، علیرضا یوسفی، مریم کشتکار، سید غزل حسینی، سیده زهرا حسینی، نسیم قاسمی، فاطمه کشاورز، ریحانه کریمی، هانیه شریفی، الهه رزاقی، سید الهام حسینی، عسل کدخدایی، پرینا فرنوش‌کیا، زینب شیخ حسن ارباب، کیژان مقصودی، سیده معصومه حسینی و سارا صفاوردی.

واکنش‌ها به تصمیم رستمی و تأثیر آن بر وزنه‌برداری ایران

تغییر ملیت کیانوش رستمی و رقابت او برای کوزوو در مسابقات جهانی، قطعاً پیامدهای خود را برای ورزش ایران به همراه خواهد داشت. رستمی که یکی از چهره‌های شاخص و پرافتخار وزنه‌برداری ایران بوده، با این تصمیم ناگهانی به طور رسمی اعلام کرد که دیگر برای ایران وزنه نخواهد زد و این موضوع بی‌شک به عنوان یکی از اتفاقات مهم و جنجالی ورزش ایران در سال جاری ثبت خواهد شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها