خبرهای داغ
کدخبر: ۳۲۸۲
تاریخ خبر:

بیرانوند در چنگال اتهامات؛ گلر سابق پرسپولیس راهی زندان خواهد شد؟!

پس از جدایی علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس و پیوستن او به تراکتور، تنش‌ها میان او و رضا درویش، مدیرعامل پیشین پرسپولیس، به شدت افزایش یافته است. این دو به جنگی رسانه‌ای و پر از اتهامات متقابل گرفتار شده‌اند، به‌گونه‌ای که به نظر می‌رسد در این سمفونی خشم، هیچ حد و مرزی وجود ندارد.

بیرانوند در چنگال اتهامات؛  گلر سابق پرسپولیس راهی زندان خواهد شد؟!

 حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره پرونده بیرانوند، موجی از شگفتی را به دنبال داشت. برخی بر این باورند که تهدیدهای ماه گذشته مدیرعامل تراکتور و شایعات درباره دخالت‌های سیاسی در کاهش شدت حکم تأثیرگذار بوده است. در ابتدا، درویش به حکم محرومیت ۴ ماهه بیرانوند به شدت اعتراض کرد؛ اما بعداً بیرانوند در یک کنفرانس خبری فاش کرد که مبلغ ۵ میلیارد تومان شیرینی به هیئت مدیره پرسپولیس اهدا کرده است، تا برای تغییرات در قراردادش از آن‌ها قدردانی کند. این اعتراف به شدت جنجال‌ها را افزایش داد و داستان را وارد فاز جدیدی کرد.

این حواشی خطرناک به طور مستقیم بر تیم‌های ملی و باشگاهی تأثیر می‌گذارد و در نهایت، به فوتبال ملی ایران آسیب می‌زند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز با صدور احکام مبهم، این آتش را شعله‌ورتر می‌کند. کارشناسان حقوقی معتقدند که در این احکام به قوانین حقوقی به‌درستی عمل نمی‌شود و به نظر می‌رسد این احکام به‌صورت سلیقه‌ای صادر شده‌اند. به عنوان مثال، پرونده سلیمانی در ذوب‌آهن حکم متفاوتی نسبت به بیرانوند داشته است.

میزان به بررسی این پرونده با امیر ملایی، کارشناس حقوقی ورزشی، پرداخته است. ملایی تأکید می‌کند که رأی کمیته انضباطی باید بر اساس قوانین مربوطه تفسیر شود و صدور رأی تعلیقی در مورد قرارداد بازیکنان باید بر اساس مقررات کمیته وضعیت باشد. وی همچنین معتقد است که رأی صادره در این مورد به‌دلیل حضور بیرانوند در تیم ملی شتاب‌زده و خارج از عرف بوده است.

در ادامه، ملایی به موضوع محرومیت مرتبط با رشوه‌گیری و پرداخت شیرینی ۵ میلیاردی به اعضای هیئت مدیره پرسپولیس اشاره کرده و اظهار داشت که در قوانین جزایی، هم رشوه‌دهنده و هم رشوه‌گیرنده مجازات می‌شوند. این جرائم می‌توانند شامل حبس از ۳ ماه تا ۲ سال و پرداخت جریمه نقدی باشد.

ملایی در پایان پیشنهاداتی برای حل این معضل ارائه داد و بر لزوم نظارت بر استقلال اعضای تصمیم‌گیرنده و مستند بودن آرای صادره تأکید کرد. با توجه به نظرات ملایی، به‌نظر می‌رسد احتمال نقض حکم کمیته انضباطی در کمیته استیناف بسیار بالاست و ممکن است بیرانوند با یک محرومیت ۴ ماهه قطعی روبه‌رو شود. اما نکته جالب‌تر، امکان صدور حکم زندان برای این دروازه‌بان ملی‌پوش به دلیل اعترافاتش در مورد پرداخت شیرینی است که می‌تواند وضعیت او را به شدت پیچیده کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک