خبرهای داغ
کدخبر: ۸۵۲
تاریخ خبر:

۱۷ شغلی که می‌توانند شما را به یونان و ویزای کاری این کشور برسانند

آیا رویای زندگی در یونان با سواحل زیبا و تاریخ غنی را دارید؟ این کشور عضو پیمان شنگن است و با زندگی در آن می‌توانید بدون نیاز به ویزا به سایر کشورهای اروپایی سفر کنید.

۱۷ شغلی که می‌توانند شما را به یونان و ویزای کاری این کشور برسانند

هرچند یونان با مشکلات اقتصادی مواجه است، اما کمبود نیروی کار در برخی صنایع فرصت‌هایی را برای مهاجرت کاری به این کشور فراهم کرده است.

نیازمندی‌های شغلی در یونان

یونان با کمبود نیروی کار ماهر در برخی صنایع کلیدی مواجه است. این کمبود در صنایعی مانند غذا، توریسم، ساخت و ساز، نظافت و صنایع دستی به وضوح مشاهده می‌شود. اگر به دنبال فرصتی برای کار و زندگی در این کشور هستید، در اینجا فهرستی از ۱۷ شغل مورد نیاز در یونان آورده شده است:

    کارگر آشپزخانه

    کارگران ساختمانی

    نظافتچی در ادارات، هتل‌ها و سایر موسسات

    کار در منازل برای تمیزکاری و کمک‌های خانگی

    مونتاژکننده تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی

    مونتاژکننده ماشین‌آلات مکانیکی

    تعمیرکار و مکانیک وسایل نقلیه موتوری

    مکانیک تهویه مطبوع

    لوله‌کش

    خدمات حفاظتی

    باریستا در کافه‌ها

    پیشخدمت در رستوران و کافه

    مسئول پذیرش هتل

    مسئول پاسخگویی تماس‌های تلفنی در ادارات

    سرآشپز

    پرستار متخصص

    مدیر تأمین و توزیع در ادارات و سازمان‌ها

مشاغل با نیروی کار مازاد

در مقابل، برخی مشاغل در یونان با مازاد نیروی کار مواجه هستند. این مشاغل شامل دستیار مراقبت‌های بهداشتی، فروشنده، کارمند اداری، روانشناس، فیلسوف، مورخ و اندیشمندان علوم سیاسی هستند. به دلیل رقابت بالا در این حوزه‌ها، دریافت پیشنهاد استخدام در این مشاغل ممکن است دشوار باشد.

برنامه‌های یونان برای جذب نیروی کار

نشریه «بنیاد یونان برای سیاست خارجی و اروپایی» در گزارش اخیر خود به کمبود نیروی کار در این کشور اشاره کرده و از برنامه‌های دولت یونان برای جذب کارگران فصلی خبر داده است. بخش‌هایی مانند ساختمان‌سازی و صنعت توریسم بیشترین نیاز به نیروی کار دارند. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های یونانی، آتن در حال مذاکره با کشورهای آسیای شرقی و شمال آفریقا برای جذب نیروی کار است. همچنین، توافقنامه‌هایی با کشورهای ثالث برای جذب کارگران خارجی امضا شده است.

بحران نیروی کار در بخش کشاورزی

یکی از بزرگترین چالش‌ها در یونان، کمبود ۱۸۰ هزار کارگر در بخش کشاورزی است. این کمبود به اندازه‌ای جدی است که برخی از صاحبان صنایع خواستار تسهیل شرایط ورود کارگران خارجی شده‌اند. در همین راستا، دولت یونان توافقنامه‌ای با مصر امضا کرده است که بر اساس آن تا پایان سال ۲۰۲۴ بیش از ۵ هزار کارگر فصلی مصری در بخش کشاورزی این کشور مشغول به کار خواهند شد.

کمبود نیروی کار در برخی صنایع یونان، فرصتی برای افرادی است که به دنبال مهاجرت کاری هستند. با توجه به نیازهای شغلی موجود، افراد دارای تخصص در این حوزه‌ها می‌توانند شانس خوبی برای دریافت ویزای کاری و زندگی در این کشور زیبا داشته باشند.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک