خبرهای داغ
کدخبر: ۲۷۷۶
تاریخ خبر:

هشدار عراقچی به کشورهای اروپایی پس از حمله موشکی به اسرائیل

سید عباس عراقچی در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر کشورها، درباره حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل و تنش‌های اخیر در غزه و لبنان گفت‌وگو کرد.

هشدار عراقچی به کشورهای اروپایی پس از حمله موشکی به اسرائیل

در پی عملیات موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه‌های نظامی اسرائیل و افزایش تنش‌ها در غزه و لبنان، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، با وزرای خارجه کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان تماس گرفت و درباره جزئیات این حملات گفتگو کرد. او بر این نکته تاکید کرد که ایران تنها از حق دفاع مشروع خود استفاده کرده است.

سید عباس عراقچی در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد، به طور کاملاً قانونی و در دفاع از خود، تنها پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است. به گفته وی، این عملیات در پاسخ به اقدامات تروریستی اسرائیل و تداوم جنگ‌افروزی این رژیم در منطقه انجام شده است.

وی با اشاره به دو ماه خویشتن‌داری ایران پس از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت اسماعیل هنیه در تهران شد، تاکید کرد که ایران علی‌رغم فشارها و درخواست‌های بین‌المللی برای حفظ آرامش، ناچار به اقدام شد. عراقچی تصریح کرد که جنایات رژیم اسرائیل در غزه و گسترش آن به خاک لبنان، جان بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم بی‌گناه این مناطق را گرفته و ایران برای دفاع از محور مقاومت دست به اقدام زده است.

در ادامه، عراقچی هشدار داد که عملیات موشکی ایران به پایان رسیده است، اما اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند، پاسخ ایران به مراتب شدیدتر خواهد بود. وی همچنین تاکید کرد که ایران به دنبال تشدید درگیری و گسترش جنگ نیست، اگرچه هیچ ترسی از مقابله با تهدیدات ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پایان بار دیگر از جامعه بین‌المللی خواست که برای برقراری آتش‌بس و توقف حملات اسرائیل تلاش کنند و مانع از تشدید تنش‌ها در غزه و لبنان شوند. به گفته وی، ادامه این وضعیت تنها به افزایش تلفات انسانی و بی‌ثباتی بیشتر منطقه منجر خواهد شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک