خبرهای داغ
کدخبر: ۲۹۵۰
تاریخ خبر:

خانه ابراهیم رئیسی موزه می‌شود

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، از بررسی طرح خریداری خانه شهید رییسی و تبدیل آن به موزه خبر داد. وی همچنین از ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت خبر داد و به جزئیات مربوط به نامگذاری معبری به نام شهید نیل‌فروشان و روز تهران پرداخت.

خانه ابراهیم رئیسی موزه می‌شود

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، روز یکشنبه در حاشیه جلسه دویست و شصت و هشتم شورا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در حال بررسی طرح خریداری خانه شهید رییسی هستیم تا این مکان را به یک موزه تبدیل کنیم. او اظهار داشت که این اقدام می‌تواند یاد و خاطره شهید رییسی را زنده نگه دارد و برای مردم تهران ارزشمند خواهد بود.

چمران همچنین به بررسی و تصویب یک فوریت لایحه نامگذاری معبری به نام شهید نیل‌فروشان اشاره کرد و بیان داشت که این لایحه در جلسه امروز شورا مطرح شده و به تصویب خواهد رسید.

در خصوص نامگذاری روز تهران، چمران توضیح داد: ما همچنان معتقدیم که روز تهران همان ۱۴ مهرماه است، اما هنوز در شورای فرهنگی عمومی به تصویب نرسیده است. او ادامه داد که پیشنهادی مطرح شده است تا این روز به ۱۲ بهمن، همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره)، منتقل شود، اما هنوز هیچ تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است.

وی با اشاره به اهمیت این پیشنهاد گفت: این اقدام بسیار زیبا خواهد بود اگر روز تهران در سالروز ورود حضرت امام (ره) قرار گیرد، اما همچنان منتظر تصویب نهایی آن هستیم.

چمران همچنین به ورود اتوبوس‌های جدید به تهران اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از این اتوبوس‌ها در حال حمل به تهران هستند و برخی از آن‌ها نیز وارد شهر شده‌اند. حدود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهند شد و به زودی به چرخه خدمات‌رسانی وارد می‌شوند.

در پاسخ به سوالی درباره تغییرات اخیر در شهرداری تهران، رئیس شورای اسلامی شهر گفت: در این موضوع دخالتی نداریم و باید از شهردار تهران درباره این تغییرات سوال شود.

او همچنین در مورد بحث هفت‌ساله شدن شورای شهر توضیح داد: این موضوع توسط شورای عالی استان‌ها دنبال می‌شود و در حال حاضر اطلاع دقیقی از نتیجه آن ندارم. با این حال، از نماینده شورای نگهبان سوال کردم و به نظر می‌رسد هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک