خبرهای داغ
کدخبر: ۳۳۷۶
تاریخ خبر:

آخرین وضعیت پرونده معدن طبس: کارشناسان در حال بررسی هستند

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده حادثه معدن طبس تأکید کرد که این پرونده با جدیت در حال پیگیری است و تمام مقصران حادثه تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

آخرین وضعیت پرونده معدن طبس: کارشناسان در حال بررسی هستند

پرونده تلخ حادثه معدن طبس که جان ۵۲ نفر را گرفت و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد، همچنان در دست پیگیری قضایی است. سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که ضمن بررسی‌های کارشناسی، تمام افرادی که در این فاجعه نقش داشته‌اند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. او تاکید کرد که علاوه بر رسیدگی قضایی، آسیب‌شناسی موضوع و اجرای تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در اولویت قرار دارد.

به گزارش میزان، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه معدن طبس، گفت: به خانواده‌های داغدار که در این حادثه تلخ مصیبت زده شدند تسلیت مجدد عرض می‌کنم. قوه قضاییه علاوه بر رسیدگی دقیق و به موقع به اینگونه پرونده‌ها و رسیدگی به فعل‌ها و ترک فعل‌های احتمالی همواره تاکید داشته است به نحوی اقدام کند که علاوه بر رسیدگی قضایی، آسیب شناسی موضوع را نیز در دستور کار قرار دهد و با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندهد که تا حد امکان این موارد تکرار شود.

وی افزود: به خانواده‌های داغدار و ملت عزیز اطمینان می‌دهیم که تمام مقصران این حادثه تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و برابر قانون با آن‌ها رفتار خواهد شد. متاسفانه شاهد بودیم که در این حادثه غم انگیز حداقل ۵۲ نفر جان خود را از دست دادند و خانواده‌های بسیاری مصیبت زده شدند.

جهانگیر بیان کرد: پرونده مربوط به حادثه معدن طبس با قرار ارجاع به هیئت کارشناسی در این هیئت است و به محض وصول نظریه کارشناسی اقدامات بعدی در دستور کار قرار خواهد گرفت. البته در گذشته گزارش‌هایی را بازرسین اداره تعاون شهرستان طبس ارائه کرده بودند که بیانگر عدم اجرای صحیح و کامل مقررات مربوط به قانون کار در این معدن بوده است به عنوان مثال مطرح کرده بودند که درباره مقررات مربوط به طرح تجهیز معدن یا اخذ تاییدیه‌های سالیان برای صحت عملکرد سیستم اتصال به زمین، اندازه‌گیری میزان گاز در معدن قبل از شروع هر نوبت کاری و بررسی شبکه تهویه معدن، مقررات قانونی رعایت نشده بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در حال حاضر، کارشناسان در حال بررسی این گزارش‌ها هستند و تأکید می‌شود که با تمامی مقصران و تقصیرات مرتبط با این حادثه با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد و حقوق جان‌باختگان و مصدومین این حادثه حفظ می‌شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک