خبرهای داغ
کدخبر: ۳۸۵۱
تاریخ خبر:

محکومیت فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه؛ ۲۴ نفر مجرم شناخته شدند

سخنگوی قوه قضاییه از صدور احکام برای ۲۴ متهم از جمله فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه در پرونده‌ای که از مدت‌ها پیش در دست بررسی است، خبر داد. وی اعلام کرد که این متهمان با مجازات‌هایی نظیر حبس، مصادره اموال، و جزای نقدی روبرو شده‌اند، اما جزئیات بیشتر به دلیل قطعی نبودن احکام اعلام نخواهد شد.

محکومیت فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه؛ ۲۴ نفر مجرم شناخته شدند

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه، درباره آخرین تحولات پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه، اعلام کرد که این پرونده بدون هیچ خط قرمزی مورد پیگیری قرار گرفته و برای ۲۸ متهم کیفرخواست صادر شده است. از این تعداد، ۲۴ نفر از جمله فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه مجرم شناخته شده و با مجازات‌های سنگین مواجه شده‌اند، اما حکم این پرونده هنوز قطعی نشده و در مرحله بدوی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه، اصغر جهانگیر درباره آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه، گفت: در این خصوص همانگونه که قوه قضاییه همیشه اعلام کرده ما در پرونده‌هایی که انتساب افراد به دستگاه قضایی باشند هیچ خط قرمزی نداشتیم و نخواهیم داشت و در این قضیه نیز دستگاه قضایی پیش قدم شده و اقدامات لازم را در این مورد به عمل آورده است.

وی افزود: از زمان تشکیل این پرونده و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در دادسرا برای ۲۸ نفر از متهمان پرونده کیفرخواست صادر شد که همچنان پرونده تعدادی از متهمان در دادسرا مفتوح رسیدگی است پس از ارسال کیفرخواست به دادگاه و برگزاری جلسات متعددی که در دادگاه صورت گرفت همچنین ارجاع پرونده به کارشناس و اعلام نظر کارشناسی در نهایت تعدادی از متهمان مجرم شناخته شده‌اند و محکوم شدند.

جهانگیر اظهار کرد: در این پرونده از تعداد ۲۸ نفر متهم ۲۴ متهم محکوم شدند که فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه جز محکومان هستند که مجازات‌هایی اعم از حبس تعزیری، مصادره اموال، عواید حاصل از جرم، پرداخت جزای نقدی، رد مال و شلاق برای آن‌ها صادر شده است و ۴ نفر از متهمان نیز رای برائت گرفتند، اما به دلیل اینکه رای صادره غیر قطعی بوده و در مرحله بدوی است از ارائه جزئیات خودداری می‌کنیم. انشالله پس از قطعی شدن رای اطلاع رسانی دقیق درباره جزئیات این پرونده به اطلاع عموم خواهد رسید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک