خبرهای داغ
کدخبر: ۶۰۴
تاریخ خبر:

بحران ورزشگاه‌ها؛ فدراسیون فوتبال در شوک از مشکلات زیرساختی

مهدی تاج: در بلاتکلیفی هستیم؛ نمی‌دانیم ورزشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کجا خواهند بود

با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر و رقابت‌های بین‌المللی، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در جلسه کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتری به بیان نگرانی‌های جدی خود پرداخت. او به مشکلات جدی ورزشگاه نقش جهان اصفهان و پیامدهای منفی آن بر کیفیت برگزاری مسابقات اشاره کرد و به این نکته تاکید کرد که در صورت ادامه این وضعیت، فدراسیون با بحران‌های جدی مواجه خواهد شد.

مهدی تاج: در بلاتکلیفی هستیم؛ نمی‌دانیم ورزشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کجا خواهند بود

مهدی تاج در جلسه کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتری اظهار داشت: «ما از ابتدا نگران وضعیت برگزاری بازی سپاهان با شباب الاهلی در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا بودیم. مشکلات اخیر ورزشگاه نقش جهان که شب گذشته شاهد آن بودیم، موجب شده است که وضعیت به شدت نگران‌کننده شود. اگر ما در جلسات ستاد استانداردسازی به این مسائل توجه نکنیم، با مشکلات بزرگتری روبه‌رو خواهیم شد. استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند تنها به معرفی دو ورزشگاه بسنده کنند و انتظار داشته باشند که مسابقات در این مکان‌ها برگزار شود.»

او افزود: «راه‌حل مناسب این است که فدراسیون فوتبال مانند کنفدراسیون فوتبال آسیا، از باشگاه‌ها بخواهد که دو ورزشگاه معرفی کنند و در صورت تأیید، بازی‌ها در آن مکان‌ها برگزار شود. در غیر این صورت، باید به فکر برگزاری مسابقات در زمین‌های جایگزین باشیم. اگرچه فدراسیون و سازمان لیگ در تلاش هستند تا مشکلات را حل کنند، اما همچنان قصورهایی وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود. وضعیت فعلی ورزشگاه آزادی بهتر خواهد شد، اما ما باید برای دو یا سه هفته آینده صبر کنیم.»

تاج همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری بازی تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان در ورزشگاه نقش جهان، تصریح کرد: «صبح امروز با امیر قلعه‌نویی که در اصفهان حضور دارد، صحبت کردم. به نظر می‌رسد برگزاری بازی در نقش جهان ممکن است مشکلات جدی برای تیم ملی به وجود آورد. در مقدماتی جام جهانی، نیاز به پیروزی داریم و احتمال مشکلات در این ورزشگاه نگران‌کننده است.»

رئیس فدراسیون فوتبال به وضعیت ورزشگاه‌های دیگر نیز پرداخت و گفت: «خوشبختانه برخی ورزشگاه‌ها در حال آماده شدن هستند. ورزشگاه‌های خانگی گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان وضعیت خوبی دارند و اگر کرمان دو هتل پنج ستاره داشت، تیم ملی را به آنجا منتقل می‌کردیم. همچنین ورزشگاه خانگی آلومینیوم قابل قبول است و هشت ورزشگاه دیگر نیز شرایط مطلوبی دارند. از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که در این زمینه کمک کنند.»

تاج در مورد ورزشگاه تختی نیز توضیح داد: «ورزشگاه تختی به دلیل مسائل امنیتی و بار ترافیکی مورد تأیید دستگاه‌های امنیتی قرار نگرفته است. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حاضر بودند هزینه‌های بازسازی این ورزشگاه را بپردازند، اما با مشکلات جدیدی روبه‌رو شدند. ما در وضعیت بلاتکلیفی قرار داریم و نمی‌دانیم ورزشگاه‌های مناسب برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس کجا خواهند بود. باید برخی از مشکلات ترافیکی چشم‌پوشی شود تا بتوانیم بازی‌ها را برگزار کنیم و ورزشگاه آزادی نیز به موقع آماده شود.»

وی در پایان تاکید کرد: «این مسئله تنها وظیفه فدراسیون فوتبال و مسئولان امنیتی نیست. کشور ما نیاز دارد که با اقتدار و جدیت به مسائل رسیدگی کنیم. توصیه‌ام این است که روی استانداردسازی ورزشگاه‌ها چانه‌زنی و لابی‌گری نشود. اگر در ورزشگاهی که شرایط ایمنی ندارد، مشکلی پیش بیاید، مسئولیت آن بر عهده ما خواهد بود.»

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها