خبرهای داغ
کدخبر: ۳۷۳۵
تاریخ خبر:

یارانه معیشتی جدید +واریز ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای این خانوارها

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی در پیامی به روستاییان و عشایر استان قم، این افراد را سرمایه‌های ارزشمند اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور دانست و بر اهمیت نقش آن‌ها در توسعه پایدار کشور تأکید کرد.

یارانه معیشتی جدید +واریز 100 میلیون تومان وام بلاعوض برای این خانوارها

وی بیان داشت که بیمه اجتماعی به‌عنوان یک پشتیبان حمایتی مؤثر برای این زحمتکشان عمل خواهد کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم اعلام کرد که امسال طرحی برای حمایت از مادران روستایی و عشایری اجرا می‌شود. این طرح به شناسایی و جذب مادرانی که سه فرزند یا بیشتر دارند می‌پردازد تا آن‌ها بتوانند به‌صورت رایگان بیمه شوند. این اقدام بخشی از قانون جوانی جمعیت است و به مادران در مناطق روستایی و شهرهای کوچک کمک خواهد کرد. در مرحله اول، حدود ۳۱۱ هزار نفر در کشور به این بیمه رایگان پیوسته‌اند و دولت متعهد شده که حق بیمه این مادران را به مدت ۷ سال پرداخت کند. در استان قم، حدود هزار مادر مشمول این طرح هستند.

مدیر صندوق همچنین به مزایای عضویت در این صندوق اشاره کرد و گفت که دولت ۷۰ درصد حق بیمه این مشمولان را پرداخت می‌کند، که می‌تواند به روستاییان و عشایر کمک شایانی کند. از دیگر مزایای این صندوق می‌توان به مستمری بازنشستگی، مستمری ناشی از فوت و امکان انتقال سوابق بیمه‌ای اشاره کرد.

در استان بوشهر، رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز به موفقیت این صندوق اشاره کرد و گفت که تا کنون ۳۵ هزار نفر در این استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند. او از مادران روستایی خواست تا برای ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

در حوزه مالی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طرح وام «اندوخته بانوان» را برای زنان سرپرست خانوار معرفی کرده است. این وام بدون بهره به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با شرایط خاص و پس از اعتبارسنجی پرداخت می‌شود.

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، نیز به برنامه‌های دولت برای توانمندسازی زنان اشاره کرده و از تلاش‌ها برای ایجاد وام‌های بدون ضامن برای زنان سرپرست خانوار خبر داد. این برنامه‌ها شامل طرح‌های مالی و اشتغال‌زایی هستند که به‌دنبال حمایت از زنان در جامعه می‌باشند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک