خبرهای داغ
کدخبر: ۸۱
تاریخ خبر:

نظریه‌ای جنجالی درباره سرنوشت هیتلر که همه چیز را تغییر می‌دهد!

آدولف هیتلر به‌عنوان رهبر آلمان نازی و رایش سوم شناخته می‌شود؛ کسی که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم خودکشی کرد. اما یک نظریه عجیب در مورد هیتلر وجود دارد که همه چیز را تغییر می‌دهد.

نظریه‌ای جنجالی درباره سرنوشت هیتلر که همه چیز را تغییر می‌دهد!

سایت خبری پنجره به نقل از گجت نیوز:در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم، ژنرال‌های آلمان نازی به سلاح‌های پیشرفته برای تغییر وضعیت جنگ امید داشتند. با این حال، بمباران‌های متفقین کارخانه‌های آلمانی را نابود کرد و ارتش‌های آمریکا و بریتانیا از غرب و شوروی از شرق برلین را محاصره کردند. در نهایت، رهبر آلمان نازی تحت فشار شدید روانی خودکشی کرد. این روایت تاریخی است، اما یک نظریه جنجالی این روایت را زیر سوال می‌برد.

آدولف هیتلر

نظریه‌ای که سرنوشت هیتلر را زیر سوال می‌برد

در سال ۲۰۱۱، دو نویسنده بریتانیایی به‌نام‌های جرالد ویلیامز و سایمون دانستن کتابی جنجالی منتشر کردند که نسخه متفاوتی از رخدادهای پایانی جنگ جهانی دوم را روایت می‌کرد. این کتاب با عنوان «گرگ خاکستری: فرار آدولف هیتلر» ادعا می‌کند که رهبران متفقین در مورد سرنوشت هیتلر به جهان دروغ گفته‌اند. بر اساس این نظریه، هیتلر مرگ خود را شبیه‌سازی کرده و با زیردریایی به آرژانتین فرار کرده است.

آدولف هیتلر

شواهد زنده ماندن هیتلر

شواهد این نظریه از بررسی جمجمه‌ای که گفته می‌شد متعلق به هیتلر است، آغاز شد. نیروی‌های شوروی پس از تصرف برلین، باقیمانده‌های بسیار کمی از جسد هیتلر را پیدا کردند. بعدتر، تکه‌های جمجمه‌ای با رد گلوله کشف و به‌عنوان نماد پیروزی در موزه‌ای در شوروی قرار گرفت. اما دهه‌ها بعد، دانشمندان آمریکایی اعلام کردند که جمجمه به یک زن زیر ۴۰ سال تعلق دارد، نه هیتلر. این یافته‌ها باعث شد تا نظریه فرار هیتلر به آرژانتین دوباره مطرح شود.

آدولف هیتلر

چرا آرژانتین؟

آلمان‌ها از قرن نوزدهم ارتباط نزدیکی با کشورهای آمریکای جنوبی داشتند و تعدادی کلونی در آرژانتین ساخته بودند. همچنین، یک اقلیت قابل‌توجه از آلمانی‌ها در آرژانتین زندگی می‌کردند که می‌توانست پناهگاهی برای سران آلمان نازی باشد. افرادی مانند آدولف آیشمن و والتر راوف نیز به آرژانتین گریختند. این شرایط باعث شده تا برخی باور کنند که هیتلر نیز به آرژانتین گریخته باشد.

آدولف هیتلر

مخالفت کارشناسان تاریخ

با وجود این نظریه‌های جنجالی، اکثر کارشناسان تاریخ اروپا معتقدند که هیتلر خودکشی کرده است. کتاب «گرگ خاکستری» و مستند مرتبط با آن با موجی از انتقادات مواجه شده‌اند. گای والترز، تاریخدان مطرح، نظریه فرار هیتلر را ۲۰۰۰ درصد مزخرف خوانده و آن را فاقد شواهد کافی دانسته است. او تاکید کرد که این نظریه فقط برای علاقه‌مندان به تئوری‌های توطئه جذاب است و جایی در پژوهش‌های تاریخی ندارد.

نظر شما درباره سرنوشت هیتلر چیست؟ آیا او خودکشی کرد یا به آرژانتین گریخت؟


 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها