خبرهای داغ
کدخبر: ۸۶۸
تاریخ خبر:

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش موارد آبله میمون در اروپا؛ چین تدابیر مرزی را تشدید کرد

در پی گزارش اولین مورد ابتلا به سویه خطرناک ام‌پاکس (آبله میمون) در سوئد، که نخستین مورد شناسایی شده خارج از قاره آفریقا محسوب می‌شود، سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش احتمال شیوع این ویروس در اروپا هشدار داده است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش موارد آبله میمون در اروپا؛ چین تدابیر مرزی را تشدید کرد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) پس از اعلام شناسایی نخستین مورد ابتلا به سویه کشنده ام‌پاکس یا آبله میمون در سوئد، هشدار داده است که ممکن است طی روزهای آینده شاهد افزایش موارد وارداتی این ویروس در اروپا باشیم. این مورد نخستین باری است که سویه خطرناک «Clade I» این ویروس خارج از قاره آفریقا شناسایی شده است.

این سویه مسری‌تر و خطرناک‌تر ام‌پاکس که با نام «Clade I» شناخته می‌شود، نگرانی‌های جدی در میان کارشناسان بهداشتی ایجاد کرده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که نظارت دقیقی بر وضعیت گسترش این ویروس دارد. این سازمان همچنین پیشتر در روز چهارشنبه سطح هشدار بین‌المللی خود را برای مقابله با افزایش مجدد موارد ابتلا در آفریقا به بالاترین حد ممکن رسانده بود.

در بیانیه جدید سازمان جهانی بهداشت آمده است: «انتظار می‌رود که در روزها و هفته‌های آینده، موارد وارداتی بیشتری از سویه "کلاد ۱" در اروپا ثبت شود.»

همزمان، مقامات بهداشتی چین روز جمعه اعلام کردند که برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور، نظارت بر موارد مشکوک و کنترل‌های مرزی را افزایش داده‌اند. این اقدامات شامل بررسی افراد و اشیایی می‌شود که ممکن است از مناطق مشکوک وارد چین شده باشند.

طبق داده‌های منتشر شده از سوی آژانس بهداشت اتحادیه آفریقا (Africa CDC)، از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون، ۳۸ هزار و ۴۶۵ مورد ابتلا به ام‌پاکس در ۱۶ کشور آفریقایی به ثبت رسیده که منجر به مرگ ۱۴۵۶ نفر شده است. همچنین، این آژانس گزارش داده که در سال ۲۰۲۴، موارد ابتلا به این بیماری نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

ساموئل-راجر کامبا، وزیر بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو، نیز اعلام کرد که این کشور از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۶۶۴ مورد احتمالی ابتلا و ۵۴۸ مورد مرگ ناشی از این ویروس را ثبت کرده است.

سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری بین‌المللی در کنترل شیوع این ویروس، در بیانیه‌ای تصریح کرده است که «نباید به دلیل شیوع این ویروس، انگ یا تبعیضی به افراد یا کشورها وارد شود. تنها با اشتراک‌گذاری داده‌ها و اجرای اقدامات بهداشتی لازم می‌توان از گسترش بیشتر این ویروس جلوگیری کرد.»

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها