خبرهای داغ
کدخبر: ۱۴۷
تاریخ خبر:

سال تحصیلی جدید از چه زمانی آغاز می‌شود؟

با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توضیحاتی درباره تغییرات در برنامه امتحانات شهریور و زمان شروع سال تحصیلی ارائه داد. این تغییرات به منظور بهبود فرآیندهای آموزشی و آمادگی مدارس برای سال جدید صورت گرفته است.

سال تحصیلی جدید از چه زمانی آغاز می‌شود؟

سایت خبری پنجره به نقل از ایسنا؛ با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توضیحاتی درباره تغییرات در برنامه امتحانات شهریور و زمان شروع سال تحصیلی ارائه داد. این تغییرات به منظور بهبود فرآیندهای آموزشی و آمادگی مدارس برای سال جدید صورت گرفته است.

موسی‌الرضا کفاش اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها بخشنامه‌ای ارسال کرده است مبنی بر اینکه امتحانات شهریور از ۱۵ مردادماه آغاز شده و تا پایان هفته اول شهریور به پایان خواهد رسید. او افزود که با وجود این تغییرات در زمان‌بندی امتحانات، آغاز سال تحصیلی تغییر نکرده و هنوز از مهرماه خواهد بود.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، سال تحصیلی از مهرماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، و خردادماه فصل برگزاری امتحانات است. همچنین، در صورت عدم قبولی دانش‌آموزان، کلاس‌های تابستانی تا شهریورماه برای ارزشیابی مجدد برگزار خواهد شد.

کفاش توضیح داد که شهریورماه به دلیل حجم کارهای آموزشی، از جمله ثبت‌نام‌ها و تأمین نیروی انسانی، ماه پرتراکمی است. به همین دلیل، پیشنهاد شده که امتحانات تابستانی زودتر آغاز شود. این پیشنهاد به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شده و به تصویب رسید تا وزارت آموزش و پرورش بتواند امتحانات تابستانی را در فاصله زمانی بعد از اعلام نتایج خردادماه و تا شهریورماه برگزار کند.

او همچنین تأکید کرد که این تغییرات به منظور کاهش مشکلات اجرایی مدارس و آماده‌سازی بهتر برای سال تحصیلی جدید انجام شده است و سال تحصیلی پیش رو همچنان از مهرماه آغاز خواهد شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها