خبرهای داغ
کدخبر: ۲۹۴۸
تاریخ خبر:

رادان: ۶۰ تصادفات فوتی به دلیل خودروهای ناایمن است؛ خودروسازان از خودرویی که تولید کرده‌اند استفاده کنند

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، در گفتگویی تلویزیونی خودروهای ناایمن را عامل اصلی ۶۰ درصد از تصادفات منجر به فوت در کشور دانست و با انتقاد از وضعیت ایمنی خودروهای داخلی، از خودروسازان خواست تا خود و خانواده‌هایشان از خودروهایی که تولید می‌کنند استفاده کنند تا میزان اعتماد به ایمنی این خودروها مشخص شود.

رادان: ۶۰ تصادفات فوتی به دلیل خودروهای ناایمن است؛ خودروسازان از خودرویی که تولید کرده‌اند استفاده کنند

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، در یک گفتگوی تلویزیونی به موضوع ایمنی خودروهای داخلی و نقش آن‌ها در افزایش تصادفات منجر به فوت پرداخت. او ضمن اشاره به نقش خودروهای ناایمن در بیش از نیمی از این حوادث، تصریح کرد: "۶۰ درصد تصادفات فوتی به دلیل عدم ایمنی کافی خودروها رخ می‌دهد، چراکه این خودروها در حوادث توانایی حفظ جان سرنشینان خود را ندارند." وی همچنین در ادامه با لحنی انتقادی، خطاب به خودروسازان پیشنهاد داد: "پیشنهاد می‌کنم که خودروسازان و خانواده‌هایشان از پایین‌ترین مدل خودروهایی که تولید می‌کنند، برای مدت طولانی استفاده کنند تا میزان اعتمادشان به محصولاتی که به مردم عرضه می‌کنند، مشخص شود."

رادان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی از خودروهای داخلی به‌عنوان "ارابه‌های مرگ"، بیان داشت که ایمنی پایین این خودروها عامل اصلی بخش زیادی از تصادفات منجر به فوت است. او تأکید کرد که در این تصادفات، خودروهای ناایمن نتوانسته‌اند از جان سرنشینان محافظت کنند و نقش اصلی در افزایش تلفات جاده‌ای را دارند.

در ادامه این گفتگو، فرمانده کل انتظامی به دیگر دغدغه‌های مردم از جمله سرقت، معتادان متجاهر و ترافیک اشاره کرد و گفت: "برای تامین امنیت و آرامش مردم، نظرسنجی‌های متعددی انجام شد که نشان داد سرقت، حضور معتادان متجاهر و ترافیک از اولویت‌های اصلی نگرانی‌های مردم است. بر همین اساس، برنامه‌ای جامع برای ارتقای امنیت عمومی تدوین و اجرایی شده است."

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از پابندهای الکترونیک برای مجرمان سابقه‌دار گفت: "پابندهای الکترونیکی نتایج بسیار مثبتی در کاهش سرقت‌ها داشته‌اند. ما در سال گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی سرقت‌ها بودیم، اما امسال نه تنها این آمار به صفر رسید، بلکه ۶ درصد هم کاهش یافت." وی در ادامه افزود که طرح استفاده از این پابندها به زودی در سراسر کشور گسترش خواهد یافت و برای سال آینده برنامه استفاده از ۴۰ هزار پابند الکترونیک برای مجرمان سابقه‌دار در دست اجرا است.

رادان همچنین به اهمیت تجهیز پلیس به خودروهای ضدگلوله برای کاهش تلفات در برخورد با تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: "خودروی سمند دیگر برای عملیات‌های پلیس کافی نیست و باید تعداد خودروهای ضدگلوله افزایش یابد تا در کنار عملکرد خوب ماموران، شاهد کاهش تلفات و شهادت مأموران پلیس در مقابله با تهدیدات باشیم."

در بخش دیگری از سخنانش، رادان به عملکرد پلیس در زمینه کشف مواد مخدر پرداخت و گفت: "در سال جاری بیش از ۲۱۸ تن مواد مخدر کشف شده است و مردم باید بدانند که ماموران پلیس برای مقابله با قاچاقچیان و کشف این مواد، جان خود را به خطر می‌اندازند."

وی با اشاره به حضور طولانی‌مدت آمریکایی‌ها در افغانستان و افزایش تولید مواد مخدر در آن دوران، بیان کرد که ماموران پلیس جمهوری اسلامی ایران از جان خود برای مقابله با این تهدیدها مایه گذاشته‌اند تا امنیت و آرامش مردم تامین شود.

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان با تأکید مجدد بر نقش ایمنی خودروهای داخلی در کاهش تصادفات، خاطرنشان کرد که تولیدکنندگان باید نسبت به افزایش کیفیت و ایمنی محصولات خود توجه بیشتری نشان دهند تا جان مردم در جاده‌ها حفظ شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک