خبرهای داغ
کدخبر: ۶۱۶
تاریخ خبر:

مشکلات ویزامتریک برای دانشجویان ایرانی؛ کابوس بی‌پایان

دانشجویان ایرانی که پذیرش از دانشگاه‌های معتبر ایتالیا و آلمان گرفته‌اند، با مشکلات جدی در صدور ویزا مواجه شده‌اند. ویزامتریک، شرکت مسئول پردازش درخواست‌های ویزا، به جای تسهیل این روند، به منبعی از استرس و ناامیدی برای متقاضیان تبدیل شده است.

مشکلات ویزامتریک برای دانشجویان ایرانی؛ کابوس بی‌پایان

یکی از دانشجویان به تلخی از تجربه خود می‌گوید: «زندگی‌ام دارد جهنم می‌شود، دو سال تمام هر روز درس خواندم تا پذیرش دانشگاه بگیرم. بالاخره از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا پذیرش گرفتم، اما نزدیک سه ماه است که ویزای من هنوز صادر نشده. هیچ‌کس هم پاسخ‌گو نیست.»

همکاری ویزامتریک با سفارت‌ه

ا نزدیک به دو سال است که سفارت‌های ایتالیا و آلمان همکاری خود را با ویزامتریک آغاز کرده‌اند. این همکاری باعث شد تا متقاضیان به امید تسهیل فرآیندهای ویزا، به این شرکت روی آورند. اما تجربه‌ها نشان می‌دهد که این روند نه تنها آسان‌تر نشده، بلکه مشکلات بیشتری نیز به وجود آمده است.

اعتراضات و کارزارها

چند ماه پیش، تجمعی روبه‌روی سفارت آلمان برگزار شد و سال گذشته نیز کارزاری در فضای مجازی برای اصلاح سیستم نوبت‌دهی ویزامتریک به راه افتاد که نزدیک به ۶ هزار نفر آن را امضا کردند. با این حال، به نظر می‌رسد که مشکلات همچنان به قوت خود باقی مانده است.

بی‌پاسخ بودن مسئولان

تلاش‌ها برای گفت‌وگو با مدیران ویزامتریک بی‌نتیجه مانده و یکی از کارشناسان این شرکت نیز توضیح داده که دادن ویزا بر اساس ظرفیت‌های سفارت است و این شرکت به هیچی دسترسی ندارد. او درباره اینکه مراجعان اصلا در جریان زمان باز شدن کانال و سایت برای پاسخ‌گویی نیستند، سکوت کرد.

 

یکی از دانشجویان معترض می‌گوید: «چند ماه است که روز و شب ندارم؛ هر لحظه در حال رصد سایت و کانال ویزامتریک هستم. هر بار که پیام نمی‌آید، فرو می‌ریزم. برای تحمل این شرایط قرص اعصاب می‌خورم. با دشواری بسیاری همه هزینه‌ها را تهیه کرده بودم.»

شرکت چند ملیتی ویزامتریک، که به منظور رفع مشکلات تاخیرها و بازار سیاه وقت سفارت‌ها تأسیس شده بود، نتوانسته است این مشکلات را حل کند. برعکس، مشاهدات و گفت‌وگوها با متقاضیان ویزا نشان می‌دهد که نه تنها مشکلات حل نشده، بلکه پیچیده‌تر و فرسایشی‌تر شده است. دانشجویان ایرانی امیدوارند که با اصلاحات لازم، این روند بهبود یابد و آنها بتوانند بدون استرس و نگرانی به تحصیلات خود در خارج از کشور ادامه دهند.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک