خبرهای داغ
کدخبر: ۶۶۲
تاریخ خبر:

سقف جدید شهریه مدارس غیردولتی مشخص شد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، از کیفی‌سازی مدارس غیردولتی و توانمندسازی معلمان خبر داد و اعلام کرد که حداکثر شهریه این مدارس در سال جاری تعیین شده است. با این حال، تخصیص اعتبارات بانکی به این مدارس همچنان با چالش‌هایی روبه‌روست.

سقف جدید شهریه مدارس غیردولتی مشخص شد

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، اعلام کرد که در سراسر کشور حدود ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی وجود دارد که در آنها حدود ۲ میلیون دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند. وی همچنین بر اهمیت همکاری تمامی ارگان‌ها در تربیت دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود که مدارس غیردولتی باید به پیشرفت مدارس دولتی نیز کمک کنند.

کیفی‌سازی و توانمندسازی معلمان

محمودزاده با تأکید بر اهمیت کیفی‌سازی مدارس غیردولتی به جای تمرکز صرف بر کمیت، از تلاش‌های این سازمان برای توانمندسازی معلمان خبر داد. وی بیان کرد که تمامی معلمان مدارس غیردولتی برای اولین بار تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند و در جشنواره آفرینو بیش از ۶۲۰۰ طرح خلاقانه از مدارس غیردولتی شرکت کرده‌اند که ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری و ۲۰ طرح به مرحله نهایی راه یافتند.

طرح مدارس الگوی صالح و همکاری با مدارس دولتی

در راستای بهبود سطح کیفی مدارس در مناطق محروم، طرح "مدارس الگوی صالح" اجرایی شده است که بر اساس آن مدارس غیردولتی به مدارس دولتی در مناطق کمتر برخوردار کمک می‌کنند. محمودزاده ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده حمایت بیشتری از این طرح صورت گیرد.

چالش‌های مالی و تعیین شهریه مدارس

یکی از چالش‌های اصلی مدارس غیردولتی، تأمین بودجه است که باید بین ۳۵ تا ۵۰ درصد آن توسط بانک مرکزی تأمین شود. محمودزاده اعلام کرد که تاکنون تنها ۴۰۰ میلیارد تومان از این بودجه تخصیص یافته است. وی همچنین به اعلام شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت که شهریه ۷۵ درصد از این مدارس زیر ۳۰ میلیون تومان است و حداکثر شهریه تعیین‌شده برای برخی مدارس تا ۹۶ میلیون تومان می‌رسد.

نظارت و برخورد با مراکز آموزشی غیرمجاز

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی همچنین به نظارت دقیق بر عملکرد این مدارس اشاره کرد و اظهار داشت که سال گذشته تعدادی از مراکز آموزشی غیرمجاز پلمپ شدند. وی تأکید کرد که نظارت و بازرسی‌ها با جدیت ادامه دارد و در صورت مشاهده تخلفات، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها