خبرهای داغ
کدخبر: ۲۹۵۱
تاریخ خبر:

سردار رادان: اخراج ۲ میلیون تبعه غیرمجاز در سال جاری؛ اشتغال و اسکان این افراد جرم است

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که تا پایان سال جاری، حداقل ۲ میلیون تبعه غیرمجاز از کشور اخراج خواهند شد. او ضمن تأکید بر اینکه استخدام و اسکان اتباع غیرقانونی جرم محسوب می‌شود، از اخراج بیش از نیم میلیون نفر در سال جاری خبر داد و هشدار داد که برخورد با مهاجران غیرمجاز با جدیت ادامه خواهد داشت.

سردار رادان: اخراج ۲ میلیون تبعه غیرمجاز در سال جاری؛ اشتغال و اسکان این افراد جرم است

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که هدف پلیس در سال جاری بازگرداندن و اخراج حداقل ۲ میلیون تبعه غیرمجاز از کشور است. وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته تاکنون گفت: تا به امروز، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از اتباع غیرقانونی دستگیر و از کشور اخراج شده‌اند. همچنین، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از این افراد به‌صورت داوطلبانه برای بازگشت اقدام کرده‌اند. سردار رادان در ادامه تصریح کرد که اجازه ورود و اشتغال غیرقانونی این افراد در کشور به هیچ عنوان داده نخواهد شد و برخورد قاطع با این مسئله در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی همچنین به صاحبان کسب‌وکارها و صنوف هشدار داد که به کارگیری اتباع غیرمجاز و فراهم کردن اسکان برای آن‌ها جرم است و به‌شدت با این موضوع برخورد خواهد شد. فرمانده کل انتظامی تأکید کرد که پلیس از یک سو به تأمین امنیت مهاجران قانونی متعهد است و از سوی دیگر، اجازه فعالیت و سکونت غیرقانونی را به هیچ عنوان نخواهد داد.

سردار رادان در ادامه افزود: امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با قاطعیت بیشتری به مقابله با حضور غیرمجاز اتباع بپردازیم و با توجه به عزم جدی پلیس در این زمینه، شاهد افزایش داوطلبان بازگشت خودخواسته هستیم. وی همچنین اشاره کرد که مهاجران غیرقانونی نباید به هر شکلی در کشور اشتغال داشته باشند و این موضوع به عنوان یک جرم قانونی محسوب می‌شود.

فرمانده کل انتظامی با تأکید بر اینکه اقداماتی مانند اجاره مکان یا به‌کارگیری نیروی کار از اتباع غیرقانونی، تبعات جدی خواهد داشت، خاطرنشان کرد که پلیس با همکاری سایر نهادهای مرتبط، تا پایان سال جاری اقدامات لازم را برای مقابله با این چالش ادامه خواهد داد تا حداقل ۲ میلیون نفر از اتباع غیرقانونی را از کشور خارج کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک