خبرهای داغ
کدخبر: ۳۷۳
تاریخ خبر:

واکنش جواد ظریف به حکم مسعود پزشکیان

محمدجواد ظریف با اشاره به نگرانی‌ها و اصرارهای مردم در فضای مجازی، تصمیم گرفته است در دولت جدید به صورت مشورتی و در جایگاه معاونت راهبردی رئیس‌جمهور فعالیت کند. این تصمیم در پی فشارهای اجتماعی و دلخوری‌های هم‌میهنان گرفته شده است.

واکنش جواد ظریف به حکم مسعود پزشکیان

محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهور، اعلام کرد که در ابتدا قصد نداشت در دولت جدید مسئولیتی بپذیرد، اما به‌دلیل نگرانی‌ها و اصرار هم‌میهنان بزرگوار، به‌ویژه در فضای مجازی، ناگزیر شد نظر خود را تغییر دهد و در حد رسمیت یافتن یک مسئولیت مشورتی در خدمت رئیس‌جمهور قرار گیرد. وی تصریح کرد: "بارها اعلام کرده بودم که در حد رسمیت یافتن یک مسئولیت مشورتی در خدمت رئیس‌جمهور عزیز خواهم بود."

در واکنش به این تصمیم، ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "سلام بر شما. از تذکر مشفقانه شما سپاسگزارم. قرار نداشتم در این دولت مسئولیتی را قبول کنم، ولی نگرانی، دلخوری و اصرار هم‌میهنان بزرگوار، به ویژه در فضای مجازی، در چند روز گذشته باعث شد که ناگزیر شوم آن نگاه را قدری تغییر دهم."

او همچنین به پیشنهادهای دوستانش برای پذیرفتن معاونت سیاسی رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: "پیشنهاد بیشتر دوستان پذیرفتن معاونت سیاسی رئیس‌جمهور بود، اما آن سمت از یک سو مسئولیتی اجرایی بود و از سوی دیگر باعث تداخل در وظایف و شائبه تضعیف وزارت‌خانه‌های سیاسی می‌شد که آن را به مصلحت ندانستم."

بر این اساس، پیش‌نویس حکم معاونت راهبردی رئیس‌جمهور با چند هدف تهیه و با امضای رئیس‌جمهور رسمیت یافت. این اهداف شامل عدم ایجاد دیوان‌سالاری و سازوکار جدید، عدم تحمیل بار اضافی بر بودجه دولت و سفره مردم، جلوگیری از تداخل در کار دستگاه‌ها و تضعیف آن‌ها، ایجاد حلقه ارتباطی بین دولت، مردم و نهادهای مدنی نظارتی همچون کمند، و بهره‌گیری از تجربه مدیران گذشته در کنار استفاده از فکر نو و توانمندی‌های جدید است.

ظریف در پایان ابراز امیدواری کرد که در این مسیر از راهنمایی‌ها و تذکرات سازنده همگان بهره‌مند شود و گفت: "امیدوارم در این مسیر بنده را از راهنمایی خود محروم نفرمایید."

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها