خبرهای داغ
کدخبر: ۳۸۵۳
تاریخ خبر:

اشد مجازات در انتظار سارقان مسلح تهران؛ محاکمه با اتهام محاربه آغاز شد

سخنگوی قوه قضاییه از برخورد قاطع با سارقان مسلحی که با حمله به منازل شهروندان تهرانی رعب و وحشت ایجاد کرده بودند، خبر داد. وی اعلام کرد که کیفرخواست این سارقان به اتهام محاربه صادر شده و جلسات دادگاه آن‌ها با حضور خانواده شکات در حال برگزاری است.

اشد مجازات در انتظار سارقان مسلح تهران؛ محاکمه با اتهام محاربه آغاز شد

اصغر جهانگیر، سخنگوی دستگاه قضا، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سارقان مسلح تهران، تاکید کرد که قوه قضاییه هیچ مسامحه‌ای در برخورد با مجرمانی که به حقوق مردم تجاوز کرده‌اند نخواهد داشت. وی از دستگیری سه نفر از اعضای باند خطرناک سارقان خبر داد و اعلام کرد که کیفرخواست آن‌ها با اتهام محاربه صادر شده است. جلسات رسیدگی به این پرونده با حضور خانواده‌های آسیب‌دیده آغاز شده و تلاش‌ها برای دستگیری دو عضو متواری این باند ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سارقان مسلحی که از منازل شهروندان تهرانی سرقت می‌کردند، بیان کرد: قوه قضاییه در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه و احقاق حقوق مردم هیچ مسامحه‌ای با متجاوزین به حقوق آن‌ها از جمله سارقان مسلح نخواهد داشت. مردم مطمئن باشند با اینگونه مجرمان با اشد مجازات‌های عبرت‌آموز و بازدارنده برخورد خواهد شد.

جهانگیر با تشکر از زحمات مجموعه فراجا و پلیس آگاهی فراجا که با اقدامات شبانه روزی برای شناسایی این باند خطرناک اقدام کردند، گفت: این زحمات منجر به دستگیری سه تن از سارقان مسلح شد، البته ۲ تن از سارقان مسلح همچنان متواری هستند و با دستور قضایی انشالله اسامی و عکس آن‌ها منتشر می‌شود و از مردم می‌خواهیم که با شناسایی آن‌ها به ضابطان و مرجع قضایی برای رسیدگی فوری پرونده کمک کنند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در این پرونده پس از دستگیری سه نفر از عوامل اصلی که سارقان مسلح بودند، کیفرخواست به اتهام محاربه صادر شد و اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آنها در روز گذشته با حضور تعدادی از خانواده شکات و وکلای آن‌ها در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد و جلسه بعدی امروز برگزار می‌شود. این سارقان با سلاح‌های سرد و گرم و به صورت رعب‌آور و خوف انگیز به منزل شهروندان هجوم برده و پس از سرقت از خانواده‌ها، ضرب و جرح و حبس آن‌ها نسبت به تهیه فیلم از اقدامات خود و بعضا انتشار این فیلم‌ها در فضای مجازی هم استفاده می‌کردند که این مسئله علاوه بر ایجاد رعب و وحشت برای خانواده‌های مالباخته، برای سایر مردم هم ایجاد رعب و وحشت می‌کرده است.

وی تصریح کرد: همه خانواده‌هایی که مورد سرقت قرار گرفتند دچار مشکلات روحی و روانی و بعضا جسمی شدند. سرکرده این باند که سوابق متعدد کیفری دارد، در بین بازداشت شدگان است و امیدواریم با پیگیری‌های متعددی که دادگاه صورت خواهد داد، نحوه مجازات این‌ها به‌نحوی باشد که مردم آرامش روانی را در خانه‌های خود پیدا کنند و اجازه نمی‌دهیم فرد و یا افرادی به این نحو بخواهند به حریم خصوصی مردم تجاوز کنند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک