خبرهای داغ
کدخبر: ۶۹۱
تاریخ خبر:

دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت کیست + بیوگرافی و سوابق

مسعود پزشکیان طی نامه‌ای به مجلس، محمدرضا ظفرقندی، جراح عروق را به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی کرد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت کیست + بیوگرافی و سوابق

محمدرضا ظفرقندی، متولد ۱۳۳۷ در تهران، از سوی رئیس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. وی پزشک و سیاستمدار است و از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در دوران اوج همه‌گیری کووید ۱۹، ریاست سازمان نظام پزشکی ایران را بر عهده داشت.

ظفرقندی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد. او دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی سپری کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد. همزمان با تحصیل در دانشگاه، به معلمی در دبیرستان مفید پرداخت و در سال‌های بعد به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد.

محمدرضا ظفرقندی

پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی، وی در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران رسید و در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد. این دوره منجر به راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد. ظفرقندی همچنین در سال ۱۳۷۴ مرکز تحقیقات تروما را در بیمارستان سینا تأسیس کرد و در سال ۱۳۸۳ به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، دبیری هیئت امنای این دانشگاه، عضویت در هیئت امنای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور، عضویت در شورای عالی سازمان نظام پزشکی و دو دوره ریاست کل سازمان نظام پزشکی ایران اشاره کرد. همچنین وی مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس مرکز تحقیقات تروما و جراحی سینا، و رئیس انجمن جراحی عروق ایران و انجمن علمی ترومای ایران بوده است.

محمدرضا ظفرقندی

ظفرقندی به عنوان یک چهره شناخته‌شده در حوزه پزشکی ایران، در زمینه جراحی عروق و تروما فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و مقالات علمی متعددی در این زمینه منتشر کرده است. وی همچنین در مسائل صنفی و اجتماعی مرتبط با جامعه پزشکان و نظام سلامت ایران نقش فعالی ایفا کرده و در کنفرانس‌های مختلف داخلی و بین‌المللی سخنرانی کرده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها