خبرهای داغ
کدخبر: ۷۱۴
تاریخ خبر:

معرفی عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی

عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی از سوی مسعود پزشکیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد معرفی شد.

معرفی عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی

عبدالناصر همتی، متولد سال ۱۳۳۶ در کبودرآهنگ، همدان، یک سیاستمدار و اقتصاددان ایرانی است که هم‌اکنون به عنوان استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند. وی دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و در طول دوران حرفه‌ای خود در بخش‌های مختلف اقتصادی و مالی کشور فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است.

همتی فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا سال ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر این سازمان فعالیت داشت. سپس از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ به عنوان معاون سیاسی سازمان صدا و سیما مشغول به کار شد. او از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت و سپس از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ به مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا بود. در ادامه، از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران منصوب شد.

همتی برای بار دوم از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ به عنوان رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و سپس از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان هجدهمین رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد. او همچنین در این مدت به عنوان عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی فعالیت داشت. همتی مدت کوتاهی نیز به عنوان سفیر ایران در چین فعالیت کرد.

عبدالناصر همتی

در سال ۱۴۰۰، همتی به عنوان یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شرکت کرد و به عنوان نفر سوم در این انتخابات قرار گرفت. 

از جمله سوابق اجرایی همتی می‌توان به ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعاملی بانک ملی ایران و سفارت ایران در چین اشاره کرد. وی همچنین به عنوان عضو هیأت مدیره بانک‌های مختلف و استادیار دانشگاه تهران فعالیت کرده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها