خبرهای داغ
کدخبر: ۱۵۰۸
تاریخ خبر:

شکست ناباورانه استقلال در شبی که تحت تاثیر حاشیه‌سازی فولادی‌ها بود!

استقلال در شبی پرحادثه و پرحاشیه در اهواز مقابل رقیب هم‌نام خوزستانی شکست خورد.

شکست ناباورانه استقلال در شبی که تحت تاثیر حاشیه‌سازی فولادی‌ها بود!

در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر و در استادیوم شهدای فولاد (فولاد آرنا) در دیداری پرحاشیه با یک گل شکست خورد.

محل برگزاری این مسابقه و حاشیه‌سازی‌های پرتعداد مدیرعامل و سرمربی فولاد خوزستان که حتی مانع حضور VAR در این دیدار شده بود از همان دقایق ابتدایی تاثیر خود را گذاشته بود و باعث شد در طول بازی بارانی از انواع و اقسام اشیا به سمت استقلالی‌ها پرتاب شود و در وقت‌های اضافی نیمه دوم هم این بازی نزدیک به ۷ دقیقه متوقف شود.

در این دیدار که استقلال بیشتر از هم‌نام خوزستانی صاحب توپ و میدان بود، تهرانی‌ها چند موقعیت بسیار عالی گلزنی توسط آرمان رمضانی، روزبه چشمی و علیرضا کوشکی بدست آوردند که هیچ کدام از این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد تا در نهایت تیوی بیفوما، در دقیقه ۸۰ و بر روی یک ضربه کاشته دروازه استقلال را باز کند.

در ادامه این دیدار هم و در شرایطی که بازی تحت تاثیر بارانی از بطری و سایر اشیا بود، فشار استقلال نتیجه نداد تا این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال خوزستان به پایان برسد.

با این نتیجه استقلال از سه بازی ۴ امتیازی باقی ماند و استقلال خوزستان هم با اولین پیروزی خود در فصل جدید ۴ امتیازی شد.

ترکیب استقلال خوزستان

احمد گوهری، محمد حسینی، آرام عباسی، علی هلیچی، سبحان پسندیده، محمود مطلق‌زاده (از دقیقه ۸۹: محمد آبشک)، حامد بحیرایی (از دقیقه ۵۸: ابوالفضل کوهی)، اسماعیل بابایی، بهروز بارانی (از دقیقه ۷۳: تیوی بیفوما)، مومل عبدالرضا (از دقیقه ۵۸: ساویو روبرتو) و کاینا نونس

سرمربی: میودراگ بوژوویچ

ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، سامان فلاح، رافائل سیلوا، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور (از دقیقه ۶۳: ابوالفضل جلالی)، روزبه چشمی (از دقیقه ۸۰: علیرضا کوشکی)، دیدیه اندونگ، گائل کاکوتا (از دقیقه ۶۳: آرش رضاوند)، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف و آرمان رمضانی (از دقیقه ۴۶: گوستاوو بلانکو)

سرمربی: جواد نکونام

 

میودراگ بوژوویچ، سرمربی استقلال خوزستان، با توجه به دریافت مجوز بازی برای خریدهای خارجی تیمش و پایان دوره محرومیت ساویو روبرتو، تغییراتی را در ترکیب اصلی تیمش نسبت به بازی قبلی مقابل گل‌گهر سیرجان ایجاد کرد. او احمد گوهری، مومل عبدالرضا و کاینا نونس را به جای حسن پورحمیدی، ابوالفضل کوهی و عادل آرغند وارد ترکیب کرد. از سوی دیگر، با صدور مجوز بازی گوستاوو بلانکو پس از یک روز پرحاشیه، این مهاجم آرژانتینی در ترکیب اولیه قرار نگرفت. جواد نکونام در مقایسه با بازی قبلی، تصمیم گرفت سامان فلاح، دیدیه اندونگ و گائل کاکوتا را به جای آرمین سهرابیان، آرش رضاوند و علیرضا کوشکی به میدان بفرستد.

بازی از ساعت ۲۰:۳۸ در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز با داوری محمدحسین زاهدی‌فرد آغاز شد. این دیدار در حالی شروع شد که جو سکوها ملتهب بود و هواداران با پرتاب بطری سعی داشتند روند بازی را مختل کنند که این مسئله باعث تأخیر ۸ دقیقه‌ای در آغاز مسابقه شد. در دقایق ابتدایی، موقعیت خاصی ایجاد نشد و جو متشنج سکوها نیز باعث وقفه در جریان بازی شد. در دقیقه ۱۵، یک اشتباه از سوی حسین حسینی در خروج از دروازه، فرصتی برای گلزنی استقلال خوزستان ایجاد کرد که با این حال، شاگردان بوژوویچ نتوانستند از آن بهره‌برداری کنند.

با وجود اینکه استقلال تهران کنترل بیشتری بر بازی داشت، آبی‌پوشان خوزستانی فرصت‌های خطرناکی روی دروازه ایجاد کردند. در دقیقه ۲۰، علی هلیچی با ارسال خود، توپ را به کاینا نونس رساند که این مهاجم برزیلی پس از چرخشی زیبا، توپ را به سمت دروازه حسین حسینی شوت کرد، اما این شوت به طور خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت. پس از این فرصت، حامد بحیرایی نیز دروازه استقلال تهران را تهدید کرد، اما این بار حسین حسینی با واکنشی دیدنی مانع گلزنی شد.

شاگردان نکونام رفته‌رفته تلاش کردند تا موقعیت‌هایی روی دروازه استقلال خوزستان ایجاد کنند. در یک لحظه، آرمان رمضانی پس از دریافت پاس عمقی زیبای گائل کاکوتا با احمد گوهری تک‌به‌تک شد، اما ضربه او به کناره دروازه برخورد کرد. در دقیقه ۱+۴۵، سامان فلاح با شوتی از راه دور تلاش کرد دروازه آبی‌پوشان اهوازی را باز کند، اما این شوت با فاصله‌ای اندک از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم، نکونام تصمیم گرفت تغییراتی در خط حمله تیمش ایجاد کند و گوستاوو بلانکو به جای آرمان رمضانی وارد میدان شد تا اولین بازی خود را در لیگ بیست‌وچهارم انجام دهد. در دقایق ابتدایی نیمه دوم، هیچ‌یک از دو تیم موفق به خلق موقعیت جدی گلزنی نشدند و با وجود مالکیت بیشتر توپ از سوی استقلال تهران، خطری جدی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. بوژوویچ با تعویض‌هایی مانند ورود ساویو روبرتو و ابوالفضل کوهی سعی داشت قدرت هجومی تیمش را تقویت کند، در حالی که نکونام تصمیم گرفت ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند را به میدان بفرستد.

در دقیقه ۶۸، دیدیه اندونگ با یک پاس عمقی زیبا توپ را به روزبه چشمی رساند، اما چشمی نتوانست از این فرصت استفاده کند و ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه، باز هم استقلال تهران موقعیت دیگری برای گلزنی داشت که این بار جلال‌الدین ماشاریپوف از پاس محمدحسین اسلامی استفاده کرد، اما شوت او توسط احمد گوهری مهار شد و بازی همچنان بدون گل ادامه یافت.

میودراگ بوژوویچ در ادامه تغییرات تهاجمی خود، تیوی بیفوما را به میدان فرستاد و این مهاجم آفریقایی در دقیقه ۸۰ از روی یک ضربه ایستگاهی موفق به گلزنی شد و اولین گل خود را در لیگ برای استقلال خوزستان به ثبت رساند. پس از این گل، شاگردان نکونام تلاش کردند تا گل تساوی را به ثمر برسانند، اما خط دفاعی استقلال خوزستان به خوبی مقاومت کرد. داور بازی ۷ دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد، اما در دقیقه ۱+۹۰ به دلیل پرتاب بطری از سوی هواداران، بازی مجددا متوقف شد.

پس از وقفه‌ای حدود ۶ دقیقه‌ای، بازی دوباره از سر گرفته شد و استقلال تهران با ارسال‌های پیاپی به دنبال گل تساوی بود، اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسید. بهترین فرصت گلزنی برای استقلال در دقیقه ۱۲+۹۰ به علیرضا کوشکی رسید، اما او نتوانست در موقعیت تک‌به‌تک گل بزند و ضربه‌اش توسط احمد گوهری مهار شد. در نهایت، استقلال خوزستان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

آبی‌پوشان اهوازی با این پیروزی شگفت‌انگیز توانستند اولین برد خود در فصل جدید و نخستین پیروزی‌شان با هدایت بوژوویچ را کسب کنند و با کسب ۴ امتیاز به رتبه هشتم جدول لیگ بیست‌وچهارم صعود کردند. در سوی مقابل، رکورد شکست‌ناپذیری استقلال تهران پس از ۲۹ بازی پیاپی متوقف شد و شاگردان نکونام بدون کسب امتیاز زمین را ترک کردند، تا با ۴ امتیاز به جایگاه پنجم جدول سقوط کنند.

استقلال تهران مسابقه بعدی خود را در بیست‌وششم شهریورماه در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا برگزار خواهد کرد، و استقلال خوزستان نیز در بیست‌وسوم شهریورماه در هفته چهارم لیگ برتر میهمان شمس‌آذر قزوین خواهد بود. رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران فردا با دیدارهای مهمی به پایان خواهد رسید؛ جایی که سپاهان اصفهان در اراک میزبان شمس‌آذر قزوین خواهد بود و پرسپولیس در قزوین با فولاد خوزستان روبه‌رو می‌شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها