خبرهای داغ
کدخبر: ۲۰۷۴
تاریخ خبر:

روایت حادثه تلخ فولادشهر: کم‌کاری پزشکان و تعلل ماموران در مرگ هوادار ملوان؟

یکی از هواداران قدیمی تیم ملوان که در جریان بازی با سپاهان حضور داشت، جزئیات لحظات تلخ فوت هوادار فقید ملوان را بازگو کرد و به اتفاقات ناگوار آن شب در فولادشهر اشاره کرد.

روایت حادثه تلخ فولادشهر: کم‌کاری پزشکان و تعلل ماموران در مرگ هوادار ملوان؟

حادثه مرگ غم‌انگیز مرحوم مرتضی خائفی، یکی از هواداران تیم ملوان بندر انزلی، در جریان دیدار این تیم با سپاهان در فولادشهر، به یکی از تلخ‌ترین رویدادهای سال‌های اخیر فوتبال ایران تبدیل شد. این حادثه باعث واکنش‌های زیادی از سوی جامعه هواداران و کارشناسان فوتبال شد و برخی از مشکلات موجود در مدیریت اینگونه رویدادها را برجسته کرد.

جزئیات حادثه از زبان یک هوادار ملوان

به گزارش تسنیم، یکی از هواداران قدیمی ملوان که در بازی سپاهان - ملوان حضور داشت، به بازگویی اتفاقات آن شب پرداخت. غفار خداپرست، یکی از طرفداران پرشور ملوان که سال‌ها در کنار این تیم بوده و به همراه مرحوم خائفی از روی سکوهای ورزشگاه فولادشهر بازی را تماشا می‌کرد، در مصاحبه‌ای گفت: «در حدود دقیقه ۳۰ بازی بود که مرحوم خائفی ناگهان روی زمین افتاد. ما با فریاد درخواست کردیم که پزشک و آمبولانس به کمک بیایند، اما متأسفانه پزشک به‌موقع وارد عمل نشد.»

وی با انتقاد از مأمورانی که برای حفظ نظم در ورزشگاه حاضر بودند، ادامه داد: «پزشکان کم‌کاری کردند، اما مأموران امنیتی هم در وقوع این حادثه نقش داشتند. آمبولانس در کنار زمین حضور داشت و می‌شد به سرعت مرحوم خائفی را به آن برسانیم، اما مأموران ما را مجبور کردند که او را به آمبولانسی که پشت ورزشگاه بود، منتقل کنیم. این مسئله زمان زیادی را از دست داد.»

هوادار ملوان

نارضایتی از نحوه رسیدگی و جابجایی مرحوم خائفی

خداپرست در ادامه توضیح داد که پس از انتقال مرحوم خائفی به خارج از ورزشگاه، دچار سرگردانی شدند و سپس دوباره به داخل ورزشگاه بازگشتند. او اضافه کرد: «پزشک تیم ملوان در آمبولانس کنار زمین تلاش کرد و به مرحوم خائفی شوک داد و به او تنفس مصنوعی وارد کرد. با این حال، او به بیمارستان منتقل شد و در نهایت از دنیا رفت.»

توضیحاتی درباره وضعیت سلامتی مرحوم خائفی

در مورد برخی شایعات درباره اینکه مرحوم خائفی دچار بیماری سرطان بوده است، غفار خداپرست این اطلاعات را تأیید کرد و اظهار داشت: «بله، مرحوم خائفی یک تومور داشت و حدود ۱۰ سال بود که به ورزشگاه نمی‌آمد. او در حال درمان بود و نزدیک به ۶۰ سال سن داشت.»

سوال درباره توقف بازی و مقایسه با لیگ‌های معتبر

در حالی که در لیگ‌های معتبر جهان مانند لالیگا و لیگ برتر انگلیس در چنین مواقعی بازی برای رسیدگی به وضعیت بیماران متوقف می‌شود، این اتفاق در فولادشهر رخ نداد و بازی ادامه یافت. این موضوع باعث شد که برخی از کارشناسان و هواداران نسبت به مدیریت شرایط انتقاد کنند و درخواست بازبینی قوانین و شیوه‌های برخورد با حوادث ناگهانی در ورزشگاه‌ها را داشته باشند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها