خبرهای داغ
کدخبر: ۴۹۱
تاریخ خبر:

در فاصله ده روز به شروع لیگ؛ بلاتکلیفی در سهمیه بازیکنان خارجی

با نزدیک شدن به آغاز فصل جدید لیگ برتر، برخی باشگاه‌ها همچنان در مورد تعداد سهمیه بازیکنان خارجی خود در ابهام به سر می‌برند. این موضوع می‌تواند به مشکلات جدی در قراردادهای بازیکنان و برنامه‌ریزی تیم‌ها منجر شود.

در فاصله ده روز به شروع لیگ؛ بلاتکلیفی در سهمیه بازیکنان خارجی

حدود ۱۰ روز مانده به آغاز مسابقات لیگ برتر، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هنوز تعداد سهمیه بازیکنان خارجی برخی باشگاه‌ها را به طور شفاف مشخص نکرده‌اند. کارگروه نظارت بر قراردادها و فدراسیون فوتبال، دستورالعمل سقف قرارداد را در اوایل تیر ماه به باشگاه‌ها ابلاغ کردند تا نقل‌و‌انتقالات فوتبال ایران براساس قوانین مشخصی انجام شود.

اما با دستور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در تاریخ ۳۰ تیر ماه برخی قوانین نقل‌و‌انتقالاتی تغییر یافتند. یکی از این تغییرات افزایش سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌ها از ۱+۴ به ۱+۵ بود. همچنین الزام حضور بازیکنان خارجی در ۶۰ درصد زمان بازی‌ها به ۶۰ درصد مسابقات تغییر کرد. براساس این قانون، در صورت عدم حضور بازیکنان خارجی در ۶۰ درصد مسابقات، یک سهمیه خارجی از تعداد سهمیه‌ باشگاه‌ها کم می‌شود.

به همین دلیل، باشگاه‌هایی که سهمیه خارجی آن‌ها با توجه به قانون قبلی کاهش یافته بود، موظف شدند مدارک و مستندات خود را به سازمان لیگ ارائه دهند تا میزان حضور بازیکنان خارجی آن‌ها دوباره بررسی شود. برخی باشگاه‌ها معتقدند بازیکنان خارجی آن‌ها به دلیل مصدومیت و حضور در بازی‌های ملی، چندین هفته از بازی‌های باشگاهی دور بودند و این موضوع باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، فولاد، تراکتور، گل‌گهر و مس رفسنجان از جمله باشگاه‌هایی هستند که درگیر وضعیت سهمیه بازیکنان خارجی خود هستند. در فاصله ۱۰ روز مانده به شروع لیگ، هنوز تعداد سهمیه بازیکنان خارجی هر یک از این باشگاه‌ها به طور شفاف مشخص نشده است.

در حالی که برخی باشگاه‌ها با وجود ابهام در سهمیه تعداد بازیکنان خارجی خود، همچنان در حال مذاکره با بازیکنان خارجی هستند، مشخص نیست در صورتی که سازمان لیگ تعداد سهمیه برخی باشگاه‌ها را کاهش دهد، چگونه این باشگاه‌ها قرارداد بازیکنان خارجی خود را ثبت خواهند کرد.

به عنوان مثال، تعداد سهمیه بازیکنان خارجی پرسپولیس به دلیل عدم حضور نبیل باهویی و وحدت هنانوف در ۶۰ درصد مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در صورت کسر دو سهمیه، سهمیه خارجی‌های پرسپولیس ۱+۳ خواهد بود. در حالی که پرسپولیس اکنون گئورگی گولسیانی، الکسیس گندوز، اوستون ارونوف و ایوب العملود را در اختیار دارد و به دنبال جذب دو بازیکن خارجی دیگر است.

این شرایط برای چند باشگاه دیگر نیز صدق می‌کند و به نظر می‌رسد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید هرچه زودتر تعداد سهمیه بازیکنان خارجی باشگاه‌ها را برای فصل آینده به طور شفاف اعلام کنند. این بلاتکلیفی می‌تواند منجر به عقد قراردادهای غیرمجاز با بازیکنان خارجی شود که مشکلات زیادی برای باشگاه‌ها به همراه خواهد داشت.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها