خبرهای داغ
کدخبر: ۸۳۷
تاریخ خبر:

آیا استقلال به سرنوشت پرسپولیس دچار خواهد شد؟

استقلال با داشتن ۹ بازیکن خارجی، با یک چالش بزرگ در فصل پیش رو مواجه است. اگرچه این تیم در حال تعدیل لیست خارجی‌های خود است، اما مدیریت حضور و زمان بازی این بازیکنان، معضلی است که ممکن است به سوختن سهمیه‌های ارزشمند این تیم منجر شود.

آیا استقلال به سرنوشت پرسپولیس دچار خواهد شد؟

استقلال در حال حاضر ۹ بازیکن خارجی در اختیار دارد که باید به زودی برخی از آنها را از فهرست خارج کند تا بتواند قانون ۱+۵ بازیکن خارجی را رعایت کند. منتظر محمد، کوین یامگا و ودان کیوسفسکی سه بازیکنی هستند که قرار است از لیست خارج شوند، اما تاکنون فسخ قرارداد این بازیکنان انجام نشده و این موضوع به خودی خود یک کار دشوار است. علاوه بر این، مدیریت زمان بازی ۶ بازیکن خارجی باقیمانده نیز چالشی بزرگ برای جواد نکونام خواهد بود، چرا که در صورت عدم مدیریت صحیح، ممکن است یکی از سهمیه‌های ارزشمند تیم به هدر برود.

بر اساس شنیده‌ها از تمرینات استقلال، جواد نکونام برای مرکز خط دفاعی به زوج فلاح – سهرابیان اعتماد کرده و این به معنای نیمکت‌نشینی رافائل سیلوا خواهد بود. نکونام در فصل گذشته نیز نشان داده بود که اعتقاد چندانی به مدافع برزیلی ندارد و پست او نیز به گونه‌ای نیست که بتوان به عنوان یک بازیکن تعویضی روی آن حساب کرد. در کناره‌ها نیز خبری از بازیکنان خارجی نیست و در میانه زمین اندونگ به همراه روزبه چشمی بازی خواهند کرد. این به معنای نیمکت‌نشینی آرش رضاوند است که به نوعی یکی از بازیکنان مورد علاقه نکونام به حساب می‌آید.

در خط حمله، ماشاریپوف، کاکوتا و مهرداد محمدی به احتمال زیاد ترکیب اصلی را تشکیل می‌دهند و با حضور بلانکو، ارنج استقلال تکمیل خواهد شد. تقریباً می‌توان گفت که جایگاه تمام این بازیکنان در ترکیب اصلی تضمین شده است و بازیکنانی مثل آرمان رمضانی، محمدحسین اسلامی، علیرضا کوشکی و آلمدین زیلیکیچ باید برای به دست آوردن جایگاهی در ترکیب اصلی تلاش کنند.

با توجه به این ترکیب احتمالی، به نظر می‌رسد که حداقل یک سهمیه خارجی استقلال در این فصل سوخته خواهد شد. از آنجایی که نکونام به نظر می‌رسد هیچ اعتقادی به وینگر بوسنیایی، ودان کیوسفسکی، ندارد و حتی تصاویری از او در تمرینات نیز منتشر نشده، احتمالاً او گزینه نیمکت‌نشینی یا حتی سکونشینی خواهد بود. اما اگر تصمیم بر این باشد که کیوسفسکی به عنوان یک تعویض تاکتیکی یا در مواقع اضطراری به میدان بیاید، احتمالاً این رافائل سیلوا خواهد بود که قربانی انتخاب‌های سرمربی می‌شود.

این سناریو در شرایطی است که ترکیب اصلی استقلال همان‌گونه که حدس زده می‌شود، شکل بگیرد و بازیکنان دیگری جایگزین نشوند. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد که اتفاقی مشابه با آنچه برای پرسپولیس در تابستان رخ داد، ممکن است سال آینده برای استقلال نیز تکرار شود؛ مگر اینکه جواد نکونام بتواند به شکلی موثر تمام ۶ بازیکن خارجی تیم را مدیریت کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها