خبرهای داغ
کدخبر: ۱۰۲۰
تاریخ خبر:

خشم بی‌سابقه آنچلوتی در رختکن رئال؛ هشدار جدی پس از تساوی مقابل مایورکا

کارلو آنچلوتی، سرمربی نام‌آشنای رئال مادرید که به آرامش و متانت شهرت دارد، پس از تساوی ناامیدکننده تیمش مقابل مایورکا، واکنشی غیرمنتظره و خشمگینانه نشان داد.

خشم بی‌سابقه آنچلوتی در رختکن رئال؛ هشدار جدی پس از تساوی مقابل مایورکا

کارلو آنچلوتی معمولاً مردی آرام و مهربان است، حتی زمانی که تیمش به نتیجه دلخواه نرسیده باشد. این ویژگی را در جشن قهرمانی‌های رئال، از خواندن سرود دسیما در برنابئو تا رقصیدن با بازیکنان، دیده‌ایم. اما نباید این آرامش را با انفعال اشتباه گرفت. کارلتو که اکنون ۶۵ سال دارد و تجربه‌های بی‌شماری در دنیای فوتبال اندوخته، وقتی لازم باشد جدیت خود را نشان می‌دهد. چهره برافروخته و انتقادات او پس از تساوی با مایورکا نشان داد که اوضاع در رئال مادرید به‌خوبی پیش نمی‌رود.

عملکرد دفاعی ضعیف؛ عامل اصلی عصبانیت

دلایل عصبانیت آنچلوتی کم نبود؛ مایورکا بارها (۱۱ بار) به سمت دروازه رئال شوت زد و تعداد شوت‌های داخل چارچوبش نیز بیشتر بود. مهم‌تر از همه، نیمه دوم ضعیف رئال مادرید بود که مربی ایتالیایی را به‌شدت ناراحت کرد. تیم آنچلوتی پس از استراحت بین دو نیمه، حتی یک پاس بازیکنان مایورکا را قطع نکرد. مایورکا نه تنها به دفاع از اندوخته خود بسنده نکرد، بلکه برای زدن گل دوم نیز تلاش کرد.

آنچلوتی پس از بازی گفت: «ما خوب شروع کردیم، اما در نیمه دوم تعادل نداشتیم. این بازی‌ای بود که می‌شد ببازیم. اگر در عقب زمین تعادل نداشته باشید، باید ضد حملات و ارسال‌های متوالی رقیب را تحمل کنید و بله، اصلاً بازی خوبی نبود. در واقع کاملاً واضح بود که ما باید بهتر دفاع کنیم و تعادل بیشتری در زمین داشته باشیم. ما یک تیم بسیار تهاجمی هستیم، اما تعادل دفاعی ضروری است.»

انتقاد از تعهد و همکاری تیمی

آنچلوتی در کنفرانس مطبوعاتی خود بارها به مشکل تعهد بازیکنان اشاره کرد و گفت: «من نمی‌خواهم بهانه بیاورم. ما فقط باید بهتر عمل می‌کردیم، با نگرش بیشتر. وقتی در مورد جنبه دفاعی صحبت می‌کنم، بیش از همه اشاره‌ام به تعهد جمعی است. ریکاوری توپ برای ما سخت بود، پس از اینکه توپ را از دست می‌دادیم، پرس و فشار آوردن برای ما سخت می‌شد. همه این‌ها باید بهبود یابد. تیم بیش از حد باز بازی می‌کرد و ما باید متمرکزتر باشیم. مشکل جسمی و روحی نیست. مشکل در تفکر دفاعی است.»

رئال مادرید

تأثیر ترکیب‌های جدید و مشکلات تاکتیکی

با آمدن امباپه و جدایی تونی کروس، رئال مادرید ترکیب‌های جدیدی را امتحان کرده است. ترکیب‌هایی مانند 3-3-4 که باید در فاز دفاعی به 2-4-4 تبدیل شود، اما این تغییرات به‌خصوص در نیمه دوم بازی با مایورکا به خوبی انجام نشد و مایورکا توانست از این وضعیت بهره‌برداری کند و به راحتی به محوطه جریمه رئال نفوذ کند.

اما آنچلوتی نمی‌خواست تقصیر را به گردن بخشی خاصی از تیم بیندازد. او در عصبانیت خود مسئولیت را به‌طور مساوی تقسیم کرد و گفت: «می‌توانید فکر کنید که مسئله مهاجمان است، اما می‌تواند دفاع و هافبک‌ها هم باشند که به پرس مهاجمان کمکی نمی‌کنند. مشکل یک، دو یا سه نفر نیست. این یک مشکل تیمی است. در این دیدار ما نفهمیدیم که این یک جنبه مهم در بازی است و مایورکا بهتر از ما بازی دفاعی انجام داد. پس تساوی عادلانه بود.»

درس‌های آنچلوتی از بازی مایورکا

آنچلوتی که در گذشته نیز از شکست‌ها درس‌های بزرگی گرفته، امیدوار است که این بار نیز تیمش از این تجربه بهره‌مند شود. او تاکید کرد که مشکل رئال مادرید در این بازی از جنبه تاکتیکی نبود، بلکه مسئله تعهد و اراده بازیکنان مطرح بود: «وقتی باید توپ از دست رفته را ریکاوری کنیم، باید همه با هم به آن فکر کنیم. شما می‌توانید از این مسابقه چیزهای زیادی یاد بگیرید. واضح است که مشکل ما کجا بود.»

 

 

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها