خبرهای داغ
کدخبر: ۳۶۰۲
تاریخ خبر:

صف طولانی وام ۳۰ میلیونی؛ مشکلات ثبت‌نام بازنشستگان ادامه دارد

یکی از بازنشستگان حداقل‌بگیر کارگری از مشهد در ۲۴ مهرماه تماس گرفت و گفت: «صبح برای ثبت‌نام وام به کانون بازنشستگان مراجعه کردم، اما به من گفتند باید از طریق سامانه و کافی‌نت اقدام کنم. به سه کافی‌نت رفتم و همه گفتند سایت قفل است و امکان ثبت‌نام وجود ندارد.»

صف طولانی وام ۳۰ میلیونی؛ مشکلات ثبت‌نام بازنشستگان ادامه دارد

در پی این انتقادات، پیگیری‌هایی از کانون‌های بازنشستگی انجام شد. علی‌اکبر عیوضی، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری استان تهران، درباره وضعیت ثبت‌نام وام گفت: «در حال حاضر سامانه برای ثبت‌نام وام باز است و بازنشستگان می‌توانند اقدام کنند. با این حال، به دلیل کندی اینترنت و ضعف زیرساخت‌های ارتباطی، در برخی شهرها بازنشستگان ممکن است نتوانند در زمان‌های خاص وارد سایت شوند. اما سامانه فعال است و مستمری‌بگیران واجد شرایط می‌توانند برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی ثبت‌نام کنند.»

عیوضی همچنین درباره شرایط دریافت وام توضیح داد: «طبق اعلام قبلی، دو مرحله از وام‌های ضروری به بازنشستگان پرداخت شده و در هر مرحله ۴۸ هزار نفر موفق به دریافت وام شده‌اند. اکنون سایت برای ثبت‌نام مرحله سوم وام باز است و بازنشستگان می‌توانند اقدام کنند. البته فرد متقاضی باید شرایطی مانند عدم استفاده از تسهیلات بانک رفاه در سه سال گذشته، سن کمتر از ۷۷ سال، تلفن همراه به نام خود فرد، دریافت حقوق از بانک رفاه و نداشتن بدهی بانکی را داشته باشد.»

با وجود این شرایط، همچنان قرعه‌کشی انجام خواهد شد و همه متقاضیان واجد شرایط، وام دریافت نمی‌کنند. عیوضی در این خصوص افزود: «معاونت فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی یک سامانه برای ثبت‌نام وام دارد که قرعه‌کشی در آن انجام می‌شود. اما بازنشستگانی که از طریق سایت کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام کنند، به ترتیب در صف قرار می‌گیرند و وام بر اساس لیست و به نوبت به آنها تعلق می‌گیرد.»

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک