خبرهای داغ
کدخبر: ۳۹۵
تاریخ خبر:

آخرین وضعیت دولت مسعود پزشکیان

کابینه چهاردهم؛ از انتخاب همکاران تا معرفی وزرای پیشنهادی

مسعود پزشکیان با انتخاب چهار نفر از همکاران خود در هیات دولت، در کمتر از دو هفته آینده باید کابینه کامل خود را به مجلس معرفی کند.

کابینه چهاردهم؛ از انتخاب همکاران تا معرفی وزرای پیشنهادی

مسعود پزشکیان تاکنون در احکامی جداگانه محمدرضا عارف را به عنوان معاون اول، محمدجعفر قائم‌پناه را به عنوان معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، محمدجواد ظریف را به عنوان معاون راهبردی و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و محسن حاجی میرزایی را به عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرده است.

در حکم رئیس‌جمهور برای محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، آمده است که اداره جلسات هیئت وزیران، ایجاد هماهنگی بین وزرا و مقامات اجرایی، ابلاغ مصوبات هیئت دولت و پیگیری تحقق نتایج در امور محوله بر پایه میثاق مشترک و منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم مورد انتظار است.

محمدجعفر قائم‌پناه، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، با هماهنگی دفتر رئیس‌جمهور و تعامل با وزرا و معاونین رئیس جمهور و در چارچوب سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری، موظف به تلاش برای تحقق اهداف دولت خواهد بود.

محسن حاجی‌میرزایی، به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مسئولیت برقراری هماهنگی‌های ستادی و اهتمام شایسته به وظایف قانونی در چارچوب سند چشم‌انداز و برنامه هفتم و وفاداری به منشور اخلاقی دولت چهاردهم را بر عهده دارد.

محمدجواد ظریف، به عنوان معاون راهبردی رئیس‌جمهور، با بهره‌گیری از تجربه‌های مدیران ارشد کشور و توانمندی‌های علمی و تخصصی نخبگان، موظف به رصد تحولات کلان داخلی و بین‌المللی و ارائه نتایج به رئیس‌جمهور خواهد بود. او توضیح داده است که مسئولیتش مشورتی است و برای مشاوره و راهنمایی رئیس‌جمهور به کار گرفته شده است.

ظریف در خصوص شورای راهبری که مسئولیت معرفی وزیران به رئیس‌جمهور را بر عهده داشت، اظهار کرد: «به لطف خدا خروجی نهایی فرآیند پیشنهاد کابینه به رئیس جمهور در مجموع قابل دفاع و افتخار و همسو با راهبرد توافق‌گرا و عدالت‌خواهانه دکتر پزشکیان شد. ما در این فرآیند توانستیم نیروهای جوان و زنان باصلاحیت متعددی را شناسایی و معرفی کنیم.»

عارف نیز درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی گفت: «این کار در حال انجام است و ان شاء الله امیدواریم قبل از رسیدن به ضرب الاجل قانونی، آقای رئیس‌جمهور کابینه را که از افراد شایسته خواهند بود، معرفی کند.»

علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره مهلت قانونی رئیس‌جمهور برای معرفی وزرای پیشنهادی اظهار داشت: «رئیس جمهور از روز تحلیف دو هفته فرصت دارد تا هیأت وزیران خود را به مجلس معرفی کند و سپس مجلس نیز یک هفته فرصت دارد تا در کمیسیون‌های تخصصی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کرده و در نهایت جلسات رای اعتماد به وزرا در صحن مجلس برگزار شود.»

با توجه به اینکه مراسم تحلیف در روز ۹ مرداد برگزار شد، مسعود پزشکیان تا روز ۲۳ مرداد فرصت دارد تا کابینه خود را معرفی کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها