خبرهای داغ
کدخبر: ۷۱۲
تاریخ خبر:

معرفی اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات

مسعود پزشکیان حجت الاسلام اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی را به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات به مجلس معرفی کرد.

معرفی اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات

سید اسماعیل خطیب، متولد ۱۳۴۰ در قائنات، به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت چهاردهم از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. او پیش‌تر در شهریور ۱۴۰۰ نیز به عنوان وزیر اطلاعات در دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی معرفی شد و با ۲۲۲ رأی موافق از مجلس رأی اعتماد گرفت.

خطیب تحصیلات خود را در حوزه علمیه قم گذرانده و از محضر اساتیدی چون رهبر معظم انقلاب، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله مکارم شیرازی، و مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی بهره برده است. وی از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را در اطلاعات عملیات سپاه پاسداران آغاز کرد و در ادامه، در وزارت اطلاعات نیز نقش‌های کلیدی ایفا کرده است.

اسماعیل خطیب

از جمله سوابق اجرایی او می‌توان به ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸، ریاست حراست آستان قدس رضوی، مدیرکلی اطلاعات قم، و فعالیت در دفتر مقام معظم رهبری اشاره کرد. وی همچنین به عنوان یکی از فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی در دوران جنگ ایران و عراق فعالیت داشته است.

خطیب در سال ۱۴۰۱ به دلیل فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شد. این تحریم پس از حمله سایبری به آلبانی که آمریکا ایران را مسئول آن دانست، اعمال شد، اما وزارت خارجه ایران این ادعا را رد کرد.

اسماعیل خطیب با سوابق طولانی در حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی، و قضایی، به عنوان یکی از چهره‌های برجسته در این حوزه‌ها شناخته می‌شود. او در صورت اخذ رأی اعتماد از مجلس، برای دومین بار به عنوان وزیر اطلاعات در دولت جمهوری اسلامی ایران خدمت خواهد کرد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها