خبرهای داغ
کدخبر: ۲۵۴۵
تاریخ خبر:

واریزی جدید برای بازنشستگان فرهنگی | خبر خوش مجلس برای پرداخت مطالبات بازنشستگان

نماینده مردم سروستان در مجلس به وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد که حقوق و حق بیمه بازنشستگان فرهنگی و معلمان پرداخت شود.

 واریزی جدید برای بازنشستگان فرهنگی | خبر خوش مجلس برای پرداخت مطالبات بازنشستگان

غلامرضا توکل در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حق بازنشستگی نیمه دوم سال ۱۴۰۰ معلمان بازنشسته عنوان کرد: لازم است همسان سازی که براساس ۹۰ درصد حقوق است و حق مسلم معلمان بوده پرداخت شده و احکام فرهنگیان براساس آن اصلاح شود.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار اجرای قانون برای پرداخت حقوق فرهنگیان و بازنشستگان از سوی وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه شد و خطاب به نمایندگان خاطرنشان کرد: لازم است نمایندگان در این خصوص از شان نظارتی خود استفاده کنند.

این نماینده مردم همچنین خواستار جذب و استخدام سرایداران مدارس شد.

شایان ذکر است که پرداخت به موقع و کامل حقوق بازنشستگی فرهنگیان، موضوعی است که از جنبه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی حائز اهمیت فراوانی است. فرهنگیان، به عنوان سرمایه‌های انسانی هر جامعه، سالیان متمادی از عمر خود را صرف تعلیم و تربیت نسل‌های آینده می‌کنند. لذا پس از بازنشستگی، حق دارند تا از امنیت مالی و رفاه نسبی برخوردار باشند.

مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری مردم، نقش بسیار مهمی در تأمین حقوق و مطالبات بازنشستگان فرهنگی ایفا می‌کند.

مجلس شورای اسلامی می‌تواند با ایفای نقش‌های فوق، به بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی بازنشستگان فرهنگی کمک شایانی کند. برای تحقق این هدف، نمایندگان مجلس باید با همدلی و تعامل با دولت و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: کوتاهی در اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به پیش بینی منابع آن در بودجه پذیرفتنی نیست و باید در اجرای آن تسریع شود.

 احمد راستینه در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه، ۴ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: کوتاهی در اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به پیش بینی منابع آن در بودجه پذیرفتنی نیست و باید در اجرای آن تسریع شود.

وی ادامه داد: همچنین عدم اجرای قانون توسط بانک مرکزی و مسکن در پرداخت وام مسکن نهضت ملی و انجام تعهدات متقاضیان که سبب توقف ساخت و ساز‌ها و افزایش هزینه‌ها شده غیرقابل قبول است. همچنین بی‌توجهی در پرداخت به هنگام پاداش فرهنگیان و بازنشستگان مطلوب نیست و با این سیاست و تورم موجود سرمایه یک عمر زحمت این عزیزان را بر باد می‌دهید.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اکنون که لایحه عفاف و حجاب توسط شورای نگهبان تایید شد و رییس مجلس به زودی آن را ابلاغ خواهد کرد، نیازمند عزم ملی برای اجرای آن هستیم و انتظار می‌رود همواره در کنار هم در برابر دشمنان ملت ایران که شرف و غیرت ما یعنی خانواده را نشانه گرفته‌اند بایستیم.

راستینه خطاب به رییس جمهور افزود: مواضع انقلابی شما در مراسم تحلیف آنچنان امیدبخش بود که مهمان ویژه عزیز ما شهید هنیه شما را در آغوش گرفت و آن واقعیت شما بود که سبب امید در جبهه مقاومت شد، اما گویا اطرافیان و مشاوران شما، روحتان را آزرده و بکارگیری جملاتی در نشست‌های رسانه‌ای تناقض‌هایی را ایجاد کرده است و از شما دو شخصیت متفاوت به نمایش گذاشته است؛ شما باید مجری راهبردهای نظام در سیاست خارجی باشید و هرگونه انحراف از این راهبردها که برگرفته از اندیشه اسلامی و تجلی یافته در نگاه امامین انقلاب و نص صریح قانون اساسی است پذیرفتنی نیست.

هیهات که خادمان اسلام به ملت خیانت کنند و اگر زن و فرزندانمان و هستیمان را جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت ببرند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نخواهیم کرد، ما با قاتلان حاج قاسم، ابوالمهندس، هنیه و شکر هیچ برادری و سازشی نخواهیم داشت و تا نابودی رژیم غاصب اسرائیل از پای نخواهیم نشست.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک