خبرهای داغ
کدخبر: ۲۸۷۸
تاریخ خبر:

واگذاری سهام عدالت به جاماندگان تعیین و تکلیف شد؟ | جاماندگان سهام عدالت گوش بزنگ باشند

واگذاری سهام عدالت به جاماندگان یا به عبارتی مشمولان جدید، موضوعی است که چندین سال است در رسانه‌ها مطرح می‌شود، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. این طرح از دو سال پیش مورد بحث قرار گرفت و حتی ۴.۵ میلیون نفر از افراد کم‌درآمد در سه دهک پایینی، از جمله تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، شناسایی شدند، اما این طرح به مرحله اجرا نرسید.

واگذاری سهام عدالت به جاماندگان تعیین و تکلیف شد؟ | جاماندگان سهام عدالت گوش بزنگ باشند

در تازه‌ترین اظهارنظرها، محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی‌های سازمان خصوصی‌سازی، اعلام کرد که دولت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تکلیفی قانونی برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان داشت، اما به دلیل عدم دسترسی به سهام شرکت‌های بورسی سودده و مرغوب، این تکلیف اجرا نشد. او تأکید کرد که در سال ۱۴۰۳، دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که این تکلیف که عملی نیست، در بودجه سال جاری لحاظ نشود و از این‌رو دولت امسال هیچ تکلیفی برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان ندارد.

با این حال، فتح‌اله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اعلام کرده که مجلس آمادگی خود را برای حل مشکلات مرتبط با مجامع استانی سهام عدالت و همچنین واگذاری سهام به جاماندگان طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام می‌کند. به گفته توسلی، وظیفه واگذاری شرکت‌های دولتی به عهده شورای عالی اصل ۴۴ است، و مجلس تلاش می‌کند تا از طریق این شورا منابع لازم برای اختصاص سهام به جاماندگان را تأمین کند.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرده که هرچند دو نماینده مجلس به عنوان ناظر در شورای عالی اصل ۴۴ حضور دارند، اما در سال‌های اخیر به دلیل برخی مشکلات، واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی به درستی انجام نشده و این مسأله پیگیری واگذاری سهام عدالت به جاماندگان را نیز به تعویق انداخته است. اکنون میلیون‌ها نفر هنوز از سهام عدالت بی‌بهره‌اند و این مسأله به یکی از چالش‌های مهم تبدیل شده است.

این اظهارات ضد و نقیض میان مقامات دولتی و نمایندگان مجلس، وضعیت جاماندگان سهام عدالت را همچنان در وضعیت نامشخصی قرار داده و مسیر رسیدگی به این پرونده را پیچیده‌تر کرده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک