خبرهای داغ
کدخبر: ۴۶۸
تاریخ خبر:

سیدحمید پورمحمدی، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه کیست؟

طی حکمی از سوی رئیس جمهور، سیدحمید پورمحمدی به سمت ریاست سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.

سیدحمید پورمحمدی، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه کیست؟

سید حمید پورمحمدی گل‌سفیدی در ۲۰ شهریور ۱۳۴۶ در استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. او مدرک دکترای علوم اقتصادی خود را از دانشگاه تهران کسب کرده و از سال ۱۳۶۸ فعالیت‌های حرفه‌ای خود را آغاز کرد. 

پورمحمدی فعالیت‌های خود را به عنوان کارشناس حقوقی و معاون اداره کل وزارت جهاد سازندگی (سازمان امور عشایر) شروع کرد. او از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱ در این سمت مشغول به کار بود و پس از آن به مدت چهار سال مدیرعامل شرکت شاهد استان چهارمحال و بختیاری شد. در ادامه فعالیت‌های خود، از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ به عنوان معاون برنامه‌ریزی و اداری و مالی استاندار استان چهارمحال و بختیاری خدمت کرد و پس از آن به مدت چهار سال مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شاهد کشور بنیاد شهید انقلاب اسلامی بود.

در اوایل دهه ۱۳۸۰، پورمحمدی به معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب شد و در این سمت تا سال ۱۳۸۸ فعالیت کرد. در همین دوران، وی به عنوان مشاور عالی رئیس بانک مرکزی نیز فعالیت داشت و در سال ۱۳۸۸ به قائم‌مقامی بانک مرکزی منصوب شد. این دوره از فعالیت‌های او با چالش‌هایی همراه بود. در جریان پرونده اختلاس معروف به ۳ هزار میلیارد تومانی، پورمحمدی در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد، اما پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شد و به کار خود ادامه داد.

پورمحمدی در طول سال‌های مختلف در دولت‌های مختلف فعالیت کرده و نقش‌های کلیدی را بر عهده داشته است. او در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد و با حکم وی، به عنوان قائم‌مقام بانک مرکزی منصوب شد و در دولت حسن روحانی نیز سمت‌های مهمی را بر عهده داشت. از جمله معاون امور تولیدی و معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور.

در سال ۱۴۰۰، پورمحمدی به عنوان معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه تحت ریاست مسعود میرکاظمی فعالیت کرد و پس از رسیدن داود منظور به ریاست این سازمان، از معاونت اقتصادی کنار رفت. در نهایت، در سال ۱۴۰۳، با حکم رئیس‌جمهور، وی به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.

در طول دوره‌های مختلف، پورمحمدی همواره به عنوان یکی از چهره‌های کلیدی در حوزه اقتصادی کشور شناخته شده و نقش‌های متعددی را در توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی ایفا کرده است. او از جمله منتقدان تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده و در نوزدهم دی ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که ادامه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به چاپ پول و تحمیل تورم به مردم می‌شود.

پورمحمدی با داشتن تجربه و دانش گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی، همواره به عنوان یکی از متخصصان برجسته و تاثیرگذار در اقتصاد کشور شناخته شده است و نقش‌های متعددی را در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی بر عهده داشته است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها