خبرهای داغ
کدخبر: ۲۴۰۳
تاریخ خبر:

وزیر ارتباطات: جلسات پیوسته برای رفع فیلترینگ و بهبود کیفیت اینترنت در حال برگزاری است

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح آخرین اقدامات دولت در حوزه فیلترینگ و بهبود زیرساخت‌های اینترنتی پرداخت. او همچنین تأکید کرد که محور تصمیم‌گیری در خصوص فیلترینگ، شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است و جلسات متعددی برای رسیدگی به این موضوع در حال برگزاری است.

وزیر ارتباطات: جلسات پیوسته برای رفع فیلترینگ و بهبود کیفیت اینترنت در حال برگزاری است

 

سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جریان مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران حضور یافت و درباره موضوع فیلترینگ و بهبود تجربه کاربران از اینترنت صحبت کرد. وی با اشاره به نقش محوری شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به فیلترینگ، از سلسله جلساتی خبر داد که با هدف بررسی و پیگیری این موضوع برگزار شده است. او همچنین گفت که امروز نیز جلسه دیگری در این زمینه برگزار خواهد شد و از پیگیری این موضوعات در فضای کارشناسی خبر داد.

هاشمی درباره بهبود کیفیت اینترنت اظهار داشت: «در اینجا دو رویکرد اصلی وجود دارد؛ یکی تقویت نظارت‌ها و دیگری تقویت زیرساخت‌ها. هر دو موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفته‌اند و تلاش می‌شود تا در دوره جدید، گام‌های مهمی در این جهت برداشته شود.» 

وی همچنین به تأکیدات رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: «آقای رئیس‌جمهور محترم نیز بر رضایت‌مندی مردم تأکید ویژه‌ای دارند و در جلسات هیئت دولت این موضوع را پیگیری می‌کنند. ما نیز مکلف به انجام این مأموریت هستیم و برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است. برنامه‌ای مشخص طراحی شده که به تدریج اجرا خواهد شد.»

وزیر ارتباطات با اشاره به معرفی معاونان جدید در جلسه شورای معاونان، افزود: «یکی از موضوعات مهمی که بر آن تأکید کردم این بود که معاونان جدید به صورت دوره‌ای با خبرنگاران در تعامل باشند و نشست‌های رسانه‌ای منظمی برگزار کنند تا پاسخگو باشند.»

او درباره حوزه هوش مصنوعی نیز توضیح داد: «ظرفیت‌های مختلفی در این حوزه وجود دارد و یکی از سازمان‌هایی که در این زمینه با آن‌ها جلسه‌ای داشتیم، سازمان ملی هوش مصنوعی است. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این بخش حضور فعال دارد و به دنبال هم‌افزایی تمام ظرفیت‌ها هستیم.»

هاشمی در ادامه به برنامه‌های وزارت ارتباطات در زمینه آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و بیان داشت: «ورود رشته آی‌سی‌تی به مدارس از وظایف ماست و در تعامل با آموزش و پرورش، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

در پاسخ به سوالی درباره اقدامات در راستای بهبود کیفیت اینترنت، وزیر ارتباطات گفت: «ما به افزایش کیفیت ارتباطات قائل هستیم و تیمی تخصصی را برای بررسی و شناسایی گلوگاه‌های مهم در این زمینه تشکیل داده‌ایم. تعدادی از این گلوگاه‌ها به ویژه در بخش‌های بین استانی شناسایی شده‌اند و تقویت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.»

هاشمی در پایان تأکید کرد: «امیدواریم با بهبود زیرساخت‌ها، مردم تغییر محسوس در کیفیت ارتباطات را تجربه کنند. این فرآیند به صورت گام‌به‌گام پیش می‌رود و همکارانم موظف به پیگیری این مسئله شده‌اند.»

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک