خبرهای داغ
کدخبر: ۱۴۷۷
تاریخ خبر:

خشک کردن عناب در خانه مثل آب خوردن!

در چهار مرحله ساده، به راحتی می‌توانید با این روش عناب خود را خشک کرده و از کاربردهای بسیار آن بهره‌مند شوید.

خشک کردن عناب در خانه مثل  آب خوردن!

عناب (Jujuba)، میوه‌ای که به عنوان خرمای ژاپنی یا خرمای قرمز نیز شناخته می‌شود، میوه‌ای کوچک است و بیش از ۴۰۰۰ سال است که در چین و بیش از ۱۷۵ سال است که در ایالات متحده رشد می‌کند. گیاه این میوه به آب زیادی نیاز ندارد و در آب و هوای گرم به خوبی رشد می‌کند. اندازه میوه عناب می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ از اندازه گیلاس تا اندازه آلو. برخی افراد طعم عناب خام را با طعم سیب مقایسه می‌کنند. پوست تیره و تقریبا مایل به قهوه‌ای عناب در زمان رسیدن چین و چروک می شود و بهترین معیار رسیده بودن عناب است. از عناب به عنوان دمنوش عناب برای ریه و حتی تهیه سکنجبین عنابی استفاده می‌شود.

در بعضی کشورها دانه ی عناب را کوبیده و خمیر کرده و بعد از اینکه به آن مقداری شکر زدند در جایی خشک و خنک می‌گذارند تا خشک شود و بعد مانند لواشک از آن استفاده می‌کنند. در آفریقا آن را به صورت سرکه، در کره به صورت یک شربت شیرین و در ایران، پاکستان و هندوستان عناب به صورت خشک شده مصرف می‌شود.

خشک کردن میوه عناب یک راه عالی برای حفظ میوه و خوردن آن است. میوه خشک عناب را می‌توان به غذاها اضافه کرد یا به تنهایی به عنوان یک میان وعده خوشمزه میل کرد. با این حال، ممکن است ندانید که چگونه میوه عناب را خشک کنید. این فرآیند ممکن است پیچیده به نظر برسد یا مراحل زیادی داشته باشد، اما زمانی که یاد بگیرید چگونه عناب را خشک کنید، می‌فهمید که کار بسیار آسانی است.

خشک کردن عناب

روش‌های مختلفی برای خشک کردن میوه عناب وجود دارد. می‌توانید از دستگاهی مانند دستگاه خشک کن میوه یا فر خانگی خود استفاده کنید، اما مراحل بسته به تازگی میوه متفاوت است.

  •     فراموش نکنید که قبل از هرچیزی، ترجیحا با استفاده از هسته گیر، هسته داخل عناب را خالی کنید.
  •     میوه‌ها را به مدت یک تا دو دقیقه در آب داغ بجوشانید و سپس به سرعت آنها را به یک کاسه آب سرد یا یخ منتقل کنید. این شوک دما باعث باز شدن پوست میوه شده و خشک شدن میوه را آسان‌تر می‌کند. سپس باید میوه را حداقل ۱۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید.
  •     عناب را داخل ظرفی از آبلیمو و آب سرد غوطه ور کنید و بعد از ۱۰ دقیقه آبکش کرده و بچینید تا خشک شوند. اگر عناب‌ها را خشک کنید عمرشان بیشتر شده و مدت زمان بیشتری نگهداری خواهند شد
  •     در مرحله بعد سپس باید میوه را از کاسه خارج کنید و میوه را کاملا خشک کنید. میوه‌ها را به طور مساوی روی یک سینی پخت که با کاغذ روغنی پوشانده‌اید، بچینید و پخش کنید. این کاغذ روغنی باعث می‌شود که میوه به سینی نچسبد. فر را روی کمترین درجه حرارت قرار دهید و بپزید. میوه‌ها، زمانی خشک می‌شوند که پوست آن‌ها چرمی شده اما بافتشان هنوز کمی منعطف باشد.

زمان مورد نیاز برای خشک کردن به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. برخی از مردم ترجیح می دهند میوه خشک عنابشان به مدت شش ساعت پخته شود، در حالی که برخی از مردم میوه عناب را تا ۳۶ ساعت می‌پزند. میوه خود را هر چند ساعت بررسی کنید تا به میزان خشکی مناسب ذائقه و سلیقه خود برسید.

هنگامی که عناب‌ها خشک شد، آن‌ها را در یک کیسه کاغذی بسته‌بندی کنید، یا در شیشه بریزید و به مدت چهار تا ده روز نگهداری کنید تا خوب خشک شوند. هنگامی که میوه‌ها کاملا خشک شدند، می‌توانید آن‌ها را به کیسه های پلاستیکی یا ظرف‌هایی که قابلیت انتقال هوا دارند، انتقال دهید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

بهتر است عناب خشک شده خود را در یک محیط سرد و خشک نگهداری کنید زیرا رطوبت دشمن شماره یک برای میوه‌های خشک شده‌است. اگر دوست دارید یک تنقلات خوشمزه شور و شیرین داشته باشید، عناب‌های خشک شده را در آب گرم، به مدت حداقل یک ساعت خیس کنید تا مرطوب شوند.

نکته: توجه داشته باشید که عناب‌های خشک که بیشتر در مناطق دیگر جهان در آشپزی کاربرد دارد، قند و کالری بسیار بیشتری نسبت به عناب تازه دارند زیرا در حین خشک شدن عناب، قند‌های موجود در میوه تغلیظ می‌شوند.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها