خبرهای داغ
کدخبر: ۱۶۷
تاریخ خبر:

عدس پلوی مجلسی؛ تجربه‌ای لذیذ و متفاوت

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و مجلسی هستید که تمامی اعضای خانواده را راضی کند، عدس پلوی درباری انتخابی بی‌نظیر است. این غذا که با کوفته قلقلی، کشمش، گردو و زعفران تهیه می‌شود، طعمی متفاوت و لذیذ دارد که مطمئناً شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

عدس پلوی مجلسی؛ تجربه‌ای لذیذ و متفاوت

سایت خبری پنجره به نقل از فرارو؛ عدس پلو یکی از غذاهای محبوب و سنتی ایرانی است که در کنار دیگر پلوهای مخلوط، همیشه جایگاه ویژه‌ای در سفره‌های ایرانی داشته است. این غذا را می‌توان با گوشت قلقلی، گوشت تکه‌ای، مرغ، کشمش و خرما تهیه کرد که هر کدام به نوبه خود طعمی منحصر به فرد دارند. اما عدس پلوی درباری که با ترکیب عدس و برنج همراه با کوفته قلقلی، کشمش و گردو تهیه می‌شود، از انواع خاص و مجلسی این غذاست. اگر مایلید این عدس پلوی خوشمزه و متفاوت را در منزل تهیه کنید، با ما همراه باشید.

مواد لازم:

عدس: ۱۰۰ گرم

برنج: ۲ پیمانه

گوشت چرخ‌کرده: ۳۰۰ گرم

زعفران دم‌کرده: به میزان لازم

پیاز: ۲ عدد

کشمش پلویی: ۱ فنجان

مغز گردو: نصف فنجان

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر سیر: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

عدس پلو

طرز تهیه:

برنج را با آب ولرم و کمی نمک به مدت ۴ ساعت خیس کنید و عدس را با آب و کمی نمک بپزید.

پیازها را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید. سپس گوشت چرخ‌کرده را همراه با نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر به پیاز رنده شده اضافه کرده و مواد را با دست ورز بدهید تا کوفته قلقلی درست شود. کوفته‌ها را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند، سپس در ماهی‌تابه با کمی روغن سرخ کنید.

کشمش پلویی را که از نیم ساعت قبل خیس کرده‌اید، آبکش کنید و با کمی روغن در ماهی‌تابه تفت دهید. مغز گردو و یک قاشق زعفران دم‌کرده را اضافه کرده و هم بزنید، سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

برنج را آبکش کرده و عدس پخته را با آن مخلوط کنید. کف یک قابلمه نچسب ته‌دیگ مورد نظر (ترجیحاً سیب‌زمینی) قرار دهید. مقداری از مخلوط عدس پلو را در قابلمه بریزید، سپس مخلوط کشمش و گردو را اضافه کنید. بقیه عدس پلو را با زعفران دم‌کرده مخلوط کرده و روی لایه قبلی بریزید. در آخر کوفته قلقلی‌ها را روی سطح برنج بچینید و دمکنی بگذارید تا پلو دم بکشد.

پس از ۴۵ دقیقه، عدس پلو را در ظرف سرو بکشید و نوش جان کنید.

نکات مهم:

برنج

آبکش کردن برنج:

پس از شستن برنج، آن را با آب گرم و نمک به مدت چند ساعت خیس کنید. هنگام آبکش کردن، برنج را در آب جوش ریخته و پس از نرم شدن دانه‌ها، آبکش کنید. برای قد کشیدن برنج، در حین جوشیدن یک استکان آب سرد اضافه کنید.

کشمش

کشمش:

کشمش سرشار از پتاسیم است و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. برای عدس پلو از کشمش قرمز پلویی استفاده کنید.

زعفران

زعفران:

همیشه از زعفران دم‌کرده غلیظ استفاده کنید تا رنگ و طعم بیشتری به غذا ببخشد. زعفران را با کمی آب جوش و یخ دم کنید تا بیشترین رنگ را بدهد. زعفران را در ظرف دردار در فریزر نگهداری کنید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها