خبرهای داغ
کدخبر: ۱۸
تاریخ خبر:

رازهای خوشمزگی سمبوسه بازاری: طرز تهیه‌ای که باید بدانید

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و پرطرفدار هستید، سمبوسه گوشت گزینه‌ای عالی است. با استفاده از این دستورالعمل، می‌توانید سمبوسه‌ای با طعمی دلپذیر و مشابه سمبوسه‌های بازار درست کنید.

رازهای خوشمزگی سمبوسه بازاری: طرز تهیه‌ای که باید بدانید

سایت خبری پنجره؛ اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و پرطرفدار هستید، سمبوسه گوشت گزینه‌ای عالی است. با استفاده از این دستورالعمل، می‌توانید سمبوسه‌ای با طعمی دلپذیر و مشابه سمبوسه‌های بازار درست کنید.

سمبوسه گوشت

مواد لازم برای ۴ نفر:

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

جعفری: ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد

قارچ: ۲۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد درشت

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق چای‌خوری

زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

نان لواش یا یوفکا: به تعداد کافی

سمبوسه گوشت

دستور پخت سمبوسه گوشت:

مرحله اول: برای تهیه سمبوسه گوشت خوشمزه، پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با کمی روغن در تابه تفت دهید تا نرم و طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و همراه با مقداری زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله دوم: فلفل دلمه‌ای‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه کنید. چند دقیقه تفت دهید و سپس درب تابه را بگذارید تا فلفل دلمه‌ای به خوبی بپزد و نرم شود، حدود ۵ تا ۷ دقیقه.

مرحله سوم: قارچ‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه کنید. تفت دهید تا آب قارچ‌ها کاملاً تبخیر شود. سپس وسط تابه را خالی کرده و رب گوجه‌فرنگی را در آن تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله چهارم: نکته‌ای مهم در مورد رب گوجه‌فرنگی این است که باید به خوبی تفت داده شود تا طعم نهایی سمبوسه بهبود یابد. پس از تفت دادن رب، جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به مخلوط اضافه کنید.

مرحله پنجم: جعفری را هم خوب تفت دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. در این مرحله مقداری نمک و در صورت تمایل فلفل قرمز به مایه سمبوسه اضافه کنید. سپس مواد را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود.

مرحله ششم: نان‌های لواش یا یوفکا را به صورت طولی با عرض حدود ۱۰ سانتی‌متر برش دهید. مقدار کمی از مایه سمبوسه را در ابتدای نان قرار داده و آن را به صورت مثلثی بپیچید.

مرحله هفتم: در یک ظرف گود و کوچک، مقداری روغن بریزید به اندازه‌ای که سمبوسه‌ها هنگام سرخ شدن شناور باشند. برای سرخ کردن، حتماً از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید تا سمبوسه‌ها جذب روغن کمتری داشته و در حرارت بالا نسوزند.

مرحله هشتم: پس از سرخ کردن سمبوسه‌ها، آنها را روی توری فلزی یا دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود. در پایان، سمبوسه‌ها را در ظرف سرو بچینید و به همراه سس کچاپ میل کنید.

سمبوسه گوشت

این روش تهیه سمبوسه، طعمی بازاری و دلپذیر را به ارمغان می‌آورد که می‌توانید با آن خانواده و دوستانتان را شگفت‌زده کنید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها