خبرهای داغ
کدخبر: ۲۱۶۲
تاریخ خبر:

نحوه فریز کردن سبزی سرخ شده به روش کدبانوها | نگهداری سبزی سرخ کرده در فریزر به صورت حرفه ای

در ادامه این مطلب با راهنمای نگهداری سبزی سرخ کرده در فریزر که به بهترین حالت و کیفیت سلامت بماند، همراه شما هستیم.

نحوه فریز کردن سبزی سرخ شده به روش کدبانوها | نگهداری سبزی سرخ کرده در فریزر به صورت حرفه ای

هرچند بهترین طریقه مصرف سبزی، استفاده از سبزی تازه است اما افراد شاغلی که مشغله دارند، نمی‌توانند هر زمان سبزی تازه به خصوص برای غذایی مانند قورمه سبزی و کوکو سبزی تهیه، چرخ و سرخ کنند و به همین دلیل خانواده‌ها تمایل دارند که سبزی تازه را به مقدار بالا خریده، سرخ کرده و در فریزر نگه می‌دارند. از آنجا که کیفیت فریز کردن سبزی سرخ کرده به شدت بر عطر و طعم غذاهای سبزی دار مانند قورمه سبزی مؤثر است، با بهترین روش نگهداری سبزی سرخ کرده در فریزر همراه شما هستیم.

نگهداری سبزی سرخ کرده در فریزر

    سبزی مورد نیاز خود را تهیه کرده، پاک کنید و نیم ساعت در محلول آب نمک بگذارید خیس بخورد و سپس سه بار کامل سبزی را آبکشی کنید.

  •     سبزی را روی یک پارچه تمیز نخی پهن کنید تا خشک شود.
  •     با یک چاقوی تیز سبزی را خرد کنید تا سبزی له نشود و بافت آن آسیب نبیند.
  •     سبزی را روی حرارت مختصری بگذارید اما داخل تابه بهتر است روغن نریزید. حرارت باعث می‌شود سبزی آب انداخته و بخار آن گرفته شود. صبر کنید تا آب سبزی کاملا تبخیر شود.
  •     اگر می‌خواهید روغن اضافه کنید، پس از بخار شدن آب سبزی در صورت تمایل کمی روغن نباتی (یک ملاقه سرخالی) اضافه کنید و سبزی را تفت دهید.
  •     حرارت را خاموش کرده و بگذارید سبزی کاملا خنک شود.
  •     به اندازه مصرف هر وعده، سبزی را در کیسه فریزر به شکل صاف و مقطع و یا ظرف پلاستیکی در دار مخصوص فریزر ریخته و داخل فریزر بگذارید.
  •     مراقب باشید تا حد امکان هوای داخل بسته‌بندی سبزی را خارج کنید.
  •     در ظرف یا کیسه فریزر را برچسب تاریخ بزنید و داخل فریزر نگهداری کنید.

نکته: برای سبزی‌هایی مانند سبزی آش یا سوپ که نیاز به حرارت دادن ندارند، برای حفظ رنگ خوشرنگ سبزی و جلوگیری از تیرگی در فریزر، سبزی‌ها را چند دقیقه در آب گرم قرار دهید. این کار باعث شده حجم سبزی کم شود و فضای کمتری را در فریزر اشغال کند.

نکته: اگر بسته‌بندی سبزی بزرگ باشد می‌توانید بسته را بشکنید و باقی سبزی را داخل فریزر قرار دهید اما مراقب باشید که بسته‌بندی آلوده نشود.

نکته: برخی از افراد معتقدند با دوبار تفت دادن سبزی (یک بار قبل از بسته‌بندی و یک بار قبل از استفاده در خورشت)، خورشت تیره‌تر و خوش رنگ و لعاب‌تر خواهد بود.

مدت زمان نگهداری سبزی سرخ کرده در فریزر

۲ تا ۳ ماه بهترین زمان نگهداری سبزی سرخ کرده در فریزر است. اگر بیش از این زمان سبزی سرخ کرده داخل فریزر بماند، هرچند ارزش تغذیه‌ای آن چندان نسبت به قبل کاهش نمی‌یابد (به طور کلی نگهداری سبزی در فریزر مواد مغذی را کاهش می‌دهد) اما مواد معطر آن کاسته می‌شوند. بهترین دمای فریزر برای نگهداری سبزی سرخ کرده ۱۸- تا ۲۱- درجه سانتی‌گراد است.

رفع انجماد سبزی سرخ کرده (یخ زدایی)

بهتر است از شب قبل بسته‌بندی سبزی را از فرزیر بیرون بیاورید و داخل یخچال بگذارید تا یخ آن به آرامی آب شود. روش دیگر نیز برای یخ زدایی سبزی سرخ کرده‌ی فریز شده، این است که سبزی را داخل پلاستیک سالم گذاشته و آن را در آب سرد بگذارید و هر نیم ساعت آب را تعویض کنید تا گرم نشود و سبزی شما به شیوه صحیح یخ زدایی شود.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها