خبرهای داغ
کدخبر: ۳۴۶
تاریخ خبر:

آموزش پخت آلبالوپلوی قالبی؛ تجربه‌ای متفاوت و خوشمزه

آلبالو پلو یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی است که هر ساله با رسیدن فصل آلبالو در بهار و تابستان، جایگاه ویژه‌ای در سفره‌های ایرانیان پیدا می‌کند.

آموزش پخت آلبالوپلوی قالبی؛ تجربه‌ای متفاوت و خوشمزه

سایت خبری پنجره به نقل از فرارو؛ آلبالو پلو یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی است که هر ساله با رسیدن فصل آلبالو در بهار و تابستان، جایگاه ویژه‌ای در سفره‌های ایرانیان پیدا می‌کند.

اگر به دنبال تجربه‌ای جدید و جذاب در پخت این غذا هستید، روش تهیه آلبالوپلوی قالبی سه رنگ می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد.

آلبالوپلو

مواد لازم:

آلبالو بدون هسته: یک و نیم پیمانه

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

برنج: ۳ پیمانه

سینه مرغ کامل: ۱ عدد

پیاز داغ: ۱ قاشق غذاخوری سرپر

زعفران دم کرده غلیظ: به میزان لازم

خلال پسته و بادام: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

نمک، زردچوبه، فلفل و پاپریکا: به میزان لازم

طرز تهیه:

آماده‌سازی مواد اولیه:

برنج را حدود ۴ ساعت قبل از پخت با آب و کمی نمک خیس کنید. آلبالوهای بدون هسته را با شکر و یک قاشق روغن در ماهیتابه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی پخته شوند، اما دقت کنید که له نشوند. آب اضافه آلبالو را بگیرید و کنار بگذارید.

پخت مرغ:

سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید و با کمی روغن، نمک، زردچوبه، فلفل و پاپریکا تفت دهید تا بپزد. سپس پیاز داغ، زعفران و خلال پسته و بادام را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

پخت برنج:

برنج را آبکش کنید و مطمئن شوید که کمی زنده و کال باشد. برنج را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. به یک قسمت آب آلبالو بزنید تا قرمز شود، به قسمت دیگر زعفران دم کرده اضافه کنید و قسمت سوم را سفید بگذارید.

چیدن در قالب:

قالب موردنظر را با کره یا روغن چرب کنید. برنج زعفرانی را کف قالب بریزید و صاف کنید، سپس مخلوط سینه مرغ و آلبالو را به عنوان لایه دوم قرار دهید. برنج سفید را روی مواد بریزید و لایه آخر را با برنج قرمز پوشش دهید. قالب را با فویل بپوشانید و چند سوراخ روی فویل ایجاد کنید.

پخت نهایی:

قالب را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۶۰ دقیقه بپزید. سپس فویل را برداشته و ۱۵ دقیقه دیگر زمان بدهید تا پلو کاملاً پخته شود. پس از پخت، پلو را در دیس برگردانید و سرو کنید.

نکات مهم:

آلبالو

آلبالوها را به‌درستی تفت دهید:

آلبالوها باید تنها کمی نرم شوند و له نشوند تا ترکیب نهایی خوش‌رنگ و خوش‌طعم باشد.

برنج

برنج را به موقع آبکش کنید:

برنج را زمانی آبکش کنید که مغز آن کمی سفت باشد. این کار از شفته شدن برنج جلوگیری می‌کند.

زعفران

دم کردن زعفران:

زعفران را به‌درستی دم کنید تا بهترین رنگ و طعم را به برنج بدهد. برای این کار از یخ استفاده کنید تا رنگ بیشتری از زعفران آزاد شود.

این آلبالوپلوی قالبی سه رنگ با ظاهری جذاب و طعمی فوق‌العاده، گزینه‌ای ایده‌آل برای پذیرایی از مهمانان شما خواهد بود. نوش جان!

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها