خبرهای داغ
کدخبر: ۴۲۹
تاریخ خبر:

کوفته‌ای محبوب در کلکته و دهلی؛ طرز تهیه مومو

مومو، کوفته‌های تبتی خوشمزه و لطیف، از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در کلکته و دهلی است. این کوفته‌ها با خمیری ساده و مواد داخلی متنوع، به یکی از میان‌وعده‌های محبوب در هند تبدیل شده‌اند. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه آشنا شوید.

کوفته‌ای محبوب در کلکته و دهلی؛ طرز تهیه مومو

سایت خبری پنجره به نقل از چی شی:مومو‌ها به طور کلی انواع مختلفی دارند که به دو صورت بخارپز یا سرخ‌شده تهیه می‌شوند. این کوفته‌ها ممکن است با سبزیجات یا گوشت تند پر شده و با انواع مختلفی از سس‌ها سرو شوند. مومو از زمان ورود به هند به عنوان یک میان‌وعده سبک و خوشمزه در سراسر کشور محبوب شده است.

در حالی که مومو‌های اصیل از کجا آمده‌اند به طور دقیق مشخص نیست، ولی مومو به عنوان یکی از غذاهای سنتی مردم منطقه هیمالیا شناخته می‌شود. مومو یک کلمه تبتی است و باور می‌شود که این غذا از تبت آمده باشد. این غذا در نپال، بوتان و ایالت‌های اوتاراکند و هیماچال پرادش هند نیز مصرف می‌شود.

در سال ۱۹۶۰، مومو‌ها با پناهندگان تبتی که از چین فرار کرده بودند، به کلکته وارد شدند. اکنون، هند با جمعیت بالای پناهندگان تبتی، حدود ۸۰۰۰۰ نفر، یکی از مکان‌های اصلی برای لذت بردن از مومو است.

کوفته مومو

یکی از اولین و مشهورترین فروشگاه‌های مومو در هند، «لذت تبتی» نام دارد. این فروشگاه که هنوز هم در کلکته فعال است، توسط یک خانواده پناهنده تبتی تأسیس شد و مردم می‌توانستند مومو بخارپز را بخرند و در جلوی مغازه از آن لذت ببرند.

در دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰، مومو در دهلی و کلکته بسیار محبوب شد. با این حال، در ابتدا هندی‌ها موموها را خام و بی‌مزه می‌دانستند. به همین دلیل، یکی از معروف‌ترین آشپزان مومو در هند شروع به سرو این کوفته با سس چتنی کرد. امروزه، سرو مومو با چتنی به عنوان یک اصل شناخته می‌شود. چتنی سس تندی است که از خیساندن فلفل قرمز خشک در روغن و آسیاب کردن آن با کمی نمک تهیه می‌شود.

مومو معمولاً در خیابان‌ها و در گاری‌های بخار یا مغازه‌های کوچک سرو می‌شود و اکثر این مکان‌ها عصرها فعالیت می‌کنند. در این مغازه‌ها، مومو همیشه با چتنی و سس مایونز سرو می‌شود.

کوفته مومو

طرز تهیه مومو:

مومو به طور سنتی با آرد همه‌منظوره و آب سرد خمیر شده و با گوشت پر می‌شود. در ماه تولد بودا، تبتی‌ها مومو‌های گیاهی تهیه می‌کنند که با کلم، پیاز، زنجبیل، نمک و مقداری چرپی (پنیر یاک) درست شده است.

برای تهیه مومو، خمیر آن باید نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک باشد تا به درستی پخته شود. نسبت گوشت به پیاز در مواد داخلی نیز برای طعم‌دهی مناسب مومو اهمیت دارد.

مومو انواع مختلفی دارد و معمولاً به دو دسته مومو گوشت و سبزیجات تقسیم می‌شود. بسیاری از مغازه‌ها برای راحتی در آماده‌سازی مواد اولیه، یک یا دو نوع مومو خاص را سرو می‌کنند. مومو سبزیجات، مرغ و گوشت از محبوب‌ترین انواع این غذا هستند.

مومو‌ها به دلیل طعم خوشمزه و قیمت مناسب، به یکی از میان‌وعده‌های محبوب در هند تبدیل شده‌اند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها