خبرهای داغ
کدخبر: ۴۳۰
تاریخ خبر:

دستور پخت خورش خرفه؛ تجربه‌ای لذیذ و متفاوت

خورش‌ها در انواع مختلف و با طعم‌های متنوع تهیه می‌شوند. این بار قصد داریم با استفاده از گیاه خرفه، خورشی خوشمزه و متفاوت را آماده کنیم.

دستور پخت خورش خرفه؛ تجربه‌ای لذیذ و متفاوت

سایت خبری پنجره به نقل از برترین‌ها: خورش‌ها در انواع مختلف و با طعم‌های متنوع تهیه می‌شوند. این بار قصد داریم با استفاده از گیاه خرفه، خورشی خوشمزه و متفاوت را آماده کنیم. خرفه، گیاهی علفی و یک‌ساله با طعم‌های شیرین یا ترش، به طور گسترده در اروپا و آسیا استفاده می‌شود و علاوه بر طعم خاصش، خواص فراوانی نیز دارد.

مواد لازم:

لوبیا چشم بلبلی: ۱ لیوان

گوشت: ۲۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

پوره گوجه‌فرنگی: ۱ لیوان

سبزی خرفه: ۳۰۰ گرم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، گرد لیمو، فلفل قرمز: به مقدار لازم

طرز تهیه خورش خرفه:

مرحله اول: آماده‌سازی مواد لوبیا چشم بلبلی را خیس کنید و چندین بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. سبزی خرفه را تمیز کرده، بشویید و ساطوری ریز خرد کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را بشویید و رنده کنید یا با استفاده از گوشت‌کوب برقی، پوره کنید.

مرحله دوم:

تفت دادن مواد پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. با کمی روغن در قابلمه بریزید و گوشت را اضافه کنید. پیاز و گوشت را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کرده و کمی تفت دهید. رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله سوم:

پخت گوشت پوره گوجه‌فرنگی را به مخلوط اضافه کرده و تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود. سپس لوبیا خیس خورده را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید. ابتدا حرارت را زیاد کنید تا جوش بیافتد، سپس حرارت را کم کرده و بگذارید تا گوشت به خوبی بپزد.

مرحله چهارم:

تهیه خورش خرفه سبزی خرفه را با کمی روغن تفت دهید. زمانی که گوشت نیم‌پز شد، سبزی خرفه را به خورش اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در انتها گرد لیمو، نمک و کمی فلفل قرمز اضافه کنید و بگذارید خورش غلیظ و لعاب‌دار شود. برای سرو، می‌توانید چند عدد گوجه‌فرنگی را سرخ کرده و روی خورش قرار دهید و آن را با کته و سبزی خوردن یا فلفل سبز تند میل کنید.

خورش خرفه

فوت و فن‌های تهیه خورش خرفه:

به جای گوشت، می‌توانید از مرغ استفاده کنید. مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید.

افزودن پوره گوجه‌فرنگی باعث ایجاد ترشی و طعم عالی در خورش می‌شود.

می‌توانید خرفه را ابتدا سرخ کرده و سپس به خورش اضافه کنید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها