خبرهای داغ
کدخبر: ۷۲۴
تاریخ خبر:

طرز تهیه خورش لوبیا سبز به سبک حرفه‌ای آشپزان بازار

خورش لوبیا سبز یکی از خورش‌های محبوب و خوشمزه ایرانی است که در نقاط مختلف کشور به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز به سبک حرفه‌ای آشپزان بازار

سایت خبری پنجره به نقل از برترین‌ها: خورش لوبیا سبز یکی از خورش‌های محبوب و خوشمزه ایرانی است که در نقاط مختلف کشور به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. این خورش می‌تواند با گوشت قرمز یا مرغ تهیه شود و در این مطلب به آموزش کامل تهیه آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا با جزئیات طرز تهیه این خورش خوشمزه آشنا شوید.

خورش لوبیا سبز

مواد لازم برای ۴ نفر:

لوبیا سبز: ۴۰۰ گرم

گوشت خورشتی: ۴۰۰ گرم

رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ: ۱ عدد

سیر: ۳ حبه

آبلیمو یا آبغوره: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

زردچوبه و روغن مایع: به مقدار کافی

طرز تهیه:

خورش لوبیا سبز

مرحله اول:

پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و با مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود. سپس سیرها را رنده کرده و به پیاز اضافه کنید. وقتی سیر و پیاز شفاف شدند، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا مواد کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم:

گوشت خورشتی را به صورت قورمه‌ای خرد کرده و پس از شستشو به قابلمه اضافه کنید. گوشت را چند دقیقه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و با سایر مواد مخلوط شود.

مرحله سوم:

پس از تغییر رنگ گوشت، ۶ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب آن را ببندید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید که گوشت با حرارت ملایم بپزد. هنگامی که گوشت نیم‌پز شد، رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید.

مرحله چهارم:

لوبیا سبز را شسته و آبکشی کنید. سپس به صورت تکه‌های ۱ الی ۲ سانتی‌متری برش زده و کنار بگذارید. در تابه‌ای با مقدار کمی روغن، لوبیا سبز را تفت دهید تا کمی سرخ شود. توجه داشته باشید که لوبیا سبز نباید بیش از حد تفت داده شود تا در خورش حالت خود را حفظ کند.

مرحله پنجم:

پس از پخت کامل گوشت، لوبیا سبز را به قابلمه اضافه کنید و با آبلیمو، نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. اجازه دهید خورش به خوبی جا بیفتد و روغن بیندازد.

مرحله ششم:

این خورش معمولاً به صورت کم‌آب سرو می‌شود، بنابراین بهتر است اجازه دهید خورش خوب جا بیفتد و روغن بیندازد، سپس آن را از روی حرارت بردارید و در خورش‌خوری بکشید. خورش لوبیا سبز را با برنج سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نکات پخت خورش لوبیا سبز:

خورش لوبیا سبز

خورش لوبیا سبز با مرغ:

اگر ترجیح می‌دهید خورش را با گوشت مرغ تهیه کنید، کافی است گوشت قرمز را با گوشت مرغ جایگزین کنید. می‌توانید مرغ را به صورت تکه‌ای یا خرد شده مشابه گوشت خورشتی اضافه کنید.

خورش لوبیا سبز

خورش لوبیا سبز با لپه:

برای تهیه این خورش با لپه، ۱۵۰ گرم لپه را از شب قبل بخیسانید و پس از سرخ کردن گوشت، لپه را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه کنید. مراحل پخت را طبق دستور فوق ادامه دهید.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها