خبرهای داغ
کدخبر: ۷۳۶
تاریخ خبر:

آموزش تهیه تارت گلابی: دسر تابستانی با طعمی خاص و جذاب

تارت گلابی یکی از دسرهای میوه‌ای محبوب است که با خمیر لطیف و عطر و طعم ویژه میوه گلابی، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کند.

آموزش تهیه تارت گلابی: دسر تابستانی با طعمی خاص و جذاب

سایت خبری پنجره به نقل از فرارو؛ تارت گلابی یکی از دسرهای میوه‌ای محبوب است که با خمیر لطیف و عطر و طعم ویژه میوه گلابی، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کند. با افزایش تنوع دسرها و شیرینی‌ها در کافه‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها، تارت به عنوان یک گزینه بین‌المللی و خوشمزه، طرفداران زیادی پیدا کرده است. در اینجا، دستور تهیه تارت گلابی را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید این دسر خاص را در منزل خود آماده کنید.

مواد لازم برای خمیر تارت

کره سرد: ۱۰۰ گرم

آرد سفید گندم: ۲۰۰ گرم

ماست یونانی: ۱ قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: ۱ عدد

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر: نصف قاشق چای‌خوری

نمک: ۱ پنس

مواد میانی تارت

کره: ۵۰ گرم

شکر: ۵۰ گرم

گلابی سفت: ۵ عدد

دارچین: به میزان لازم

تارت گلابی

طرز تهیه

برای تهیه تارت گلابی، ابتدا کره سرد را خرد کرده و در یک کاسه بریزید. سپس آرد را روی کره سرد بپاشید و با نوک انگشت ورز دهید تا به صورت خرده نان درآید. بعد از آن، ماست یونانی، تخم‌مرغ، بکینگ پودر، شکر و نمک را اضافه کنید و به خوبی ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی حاصل شود. روی ظرف خمیر سلفون بکشید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

در این فاصله، گلابی‌ها را پوست کنید و از وسط به صورت قرینه برش دهید. هسته‌های گلابی را خارج کنید. شکر را در یک ماهی‌تابه ریخته و روی حرارت کم قرار دهید تا به آرامی کاراملی شود. گاهی اوقات ماهی‌تابه را تکان دهید تا شکر به طور یکنواخت ذوب شود. وقتی شکر به رنگ کارامل درآمد، کره را اضافه کنید. کف یک قالب گرد را با کاغذ روغنی بپوشانید و کارامل داغ را روی کاغذ بریزید. سپس تکه‌های گلابی را دور قالب و روی کارامل بچینید و روی گلابی‌ها دارچین بپاشید.

خمیر تارت را از یخچال خارج کرده و دو دقیقه ورز دهید. سپس آن را به اندازه قالب باز کنید و روی گلابی‌ها قرار دهید. لبه‌های خمیر را به سمت داخل قالب فشار دهید تا کاملاً اطراف گلابی‌ها بپوشاند. قالب تارت را در فر ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد که از قبل گرم شده است، به مدت ۳۵ دقیقه بپزید. پس از پخت، قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شود، سپس تارت را برگردانید و کاغذ روغنی را جدا کنید. تارت گلابی آماده سرو است و می‌توانید آن را با خامه قنادی یا بستنی وانیلی میل کنید.

نکات مهم

۱. مواد خمیر باید نیم ساعت قبل از استفاده از یخچال خارج شوند تا به دمای محیط برسند.

۲. به جای ماست یونانی، می‌توانید از ۱ قاشق غذاخوری خامه ترش استفاده کنید.

۳. در صورت تمایل، می‌توانید گلابی را با سیب یا شلیل جایگزین کنید.

۴. کیفیت آرد می‌تواند بر مقدار مورد نیاز آن تاثیر بگذارد. در هنگام اضافه کردن آرد، اگر مواد شیرینی در حال سفت شدن بود، بقیه آرد را اضافه نکنید و اگر نیاز به غلظت بیشتری داشت، کمی بیشتر آرد اضافه کنید.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها