خبرهای داغ
کدخبر: ۷۴۱
تاریخ خبر:

سالاد بادمجان عربی: ترکیبی لذیذ برای علاقه‌مندان به سالادهای خاص

سالاد بادمجان عربی، یک گزینه فوق‌العاده برای کسانی است که به دنبال تجربه طعم‌های جدید و لذت‌بخش هستند.

سالاد بادمجان عربی: ترکیبی لذیذ برای علاقه‌مندان به سالادهای خاص

سایت خبری پنجره به نقل از فرارو؛ سالاد بادمجان عربی، یک گزینه فوق‌العاده برای کسانی است که به دنبال تجربه طعم‌های جدید و لذت‌بخش هستند. این سالاد با ترکیب بادمجان، نخود، نان پیتا و سس ویژه‌ای که دارد، به یک وعده غذایی خوشمزه و مغذی تبدیل می‌شود. اگر به دنبال تهیه سالادی هیجان‌انگیز و متفاوت برای خانواده یا مهمانان خود هستید، این دستور تهیه به شما کمک خواهد کرد.

مواد لازم

کاهو پیچ کوچک: ۱ عدد

بادمجان دلمه‌ای: ۲ عدد

سینه مرغ: ۱ عدد

نخود آبگوشتی پخته: ۱ پیاله

خیار: ۲ عدد

گوجه‌فرنگی سفت: ۲ عدد

فلفل سبز شیرین: ۵ عدد

روغن زیتون: به میزان لازم

نمک، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر و آویشن: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

نان پیتا: ۲ عدد

مواد لازم برای سس سالاد

ماست چکیده: ۶ قاشق غذاخوری

ارده: یک و نیم قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۱ حبه درشت

پیازچه: ۳ ساقه

فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

سالاد بادمجان عربی

طرز تهیه

برای تهیه این سالاد خوشمزه، ابتدا بادمجان‌های دلمه‌ای را پوست بگیرید و به صورت مکعبی درشت خرد کنید. مقداری نمک روی بادمجان‌ها بپاشید و به مدت یک ساعت کنار بگذارید تا تلخی آن گرفته شود. در این حین، نخودهای پخته شده را در یک کاسه بریزید و با کمی روغن زیتون، نمک، پودر سیر، پاپریکا و آویشن مزه‌دار کنید. نان پیتا را با قیچی خرد کرده و با همان مواد مزه‌دار کنید. نخود و نان پیتا را به مدت ۵ دقیقه در دستگاه هواپز یا فر بگذارید تا برشته شوند.

در یک قابلمه، مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. کمی زردچوبه به روغن اضافه کنید و سپس بادمجان‌های خرد شده را اضافه کرده و با حرارت بالا سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند. سپس بادمجان‌ها را در صافی بریزید تا روغن اضافه گرفته شود. سینه مرغ را نیز با نمک، پاپریکا و پودر سیر مزه‌دار کرده و در مقداری روغن با حرارت متوسط سرخ کنید تا کاملاً پخته شود. سپس مرغ‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

در مرحله بعد، کاهوی خرد شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل سبز خرد شده را به آن اضافه کنید. بادمجان‌های سرخ شده، مرغ پخته و نخود برشته شده را نیز به مواد سالاد اضافه کنید. برای تهیه سس، ماست چکیده را در یک کاسه بریزید و آب لیمو ترش، ارده، پیازچه خرد شده، سیر رنده شده، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سس آماده را روی سالاد بریزید و مواد سالاد را به خوبی مخلوط کنید تا تمام اجزا به سس آغشته شوند. ظرف سالاد را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خوبی به خورد هم بروند و سالاد خنک شود. در نهایت، سالاد را در ظرف سرو بکشید و نان پیتا‌های برشته شده را دور ظرف بچینید. نوش جان!

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها